Gå til innhold

hei håper noen kan svare meg??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg var i et fast forhold inntil nylig,,, siste mens dag er 19 august,, hadde sex med samboeren hver dag,men den 9 september hadde jeg sex med en annen. tok en test som slo ut positiv 13 september.tok også angrepille eller han den 9 september... jeg tror vel ikke han den 9 kan vøre far. hva tror dere???

Fortsetter under...

Hei! :)

Har du regelmessig mens da..? 9. sep er jo tre uker etter mens, så det er ikke så sannsynlig at du er fruktbar da hvis du har normal syklus. EL (eggløsning) kommer som oftes på dag 12-14 i en normal syklus på 28 dager, så er du fruktbar opptil fem dager før EL til en dag etter EL

Og at en test skal slå ut fire dager etter du evt. ble gravid tror jeg ikke er mulig.

Det virker lite sannsynlig at han du hadde sex med den 9. sep er faren.

Lykke til! :)

Ja, det høres ikke ut som om du har noe å bekymre deg for der altså.. Som du sier selv, så tror heller ikke jeg det er mulig å få pos test så tidlig. Og du tok jo angrepille også. Høres mer ut som om du var gravid da du tok den.

Er du langt på vei nå da? Har du sagt noe til eks-samboeren din?

Annonse

jeg blei gravid siste dagene før neste mens skulle kommet, da jeg etter all teori skulle være i en "sikker" periode, og testa positivt veeeldig tidlig, og grav-tester kan vise positiv himla tidlig. ikke sikkert dette er tilfelle her, men man bør tenke begge veier. når EL er, er d faktisk ingen som vet, selv hos dem som har en helt regelmessig menssyklus trenger ikke EL være på dag 12-14, det er KUN I TEORIEN ;o) alt kan variere.

Du er nå 5 uker og 1 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 4. september, 2007

Hjertet begynner å slå: 29. september, 2007

Embryoet beveger seg: 23. oktober, 2007

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 30. oktober, 2007

Alle indre organer er ferdig formet: 30. oktober, 2007

Risikoen for spontanabort avtar: 13. november, 2007

Kvalmen avtar for de fleste: 20. november, 2007

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 27. november, 2007

Fosteret svelger og tisser: 11. desember, 2007

Tid for ultralyd: 18. desember, 2007

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 25. desember, 2007

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 8. januar, 2008

Fosteret begynner å høre: 29. januar, 2008

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 26. februar, 2008

Mange fostre legger seg med hodet ned: 1. april, 2008

Svangerskapspermisjonen begynner: 8. mai, 2008

Antatt termindato: 29. mai, 2008

Husk at vi aldri kan være helt sikre på barnets alder fordi svært få vet nøyaktig når egget ble befruktet. Når du får oppgitt en ultralydtermin, er det den du bør rette deg etter - den er oftere riktig.

jeg veit at jeg kan bli gravid like før mensen, men har lest flere steder her nå at en test ikke skal slå ut før 12 - 14 dager etter eggløsning... jeg hadde massa el slim ca 10 dager før sex men han den9... leste akkurat om ei som var i samme situasjon som meg jordmoren hadde sagt til henne at det var nesten umulig at han hun hadde sexmed sist var faren,, jeg tok angrepille, testet positivt 4 dager etter den 9. så ser på sjangsen som liten for at han er faren.. noen andre i min situasjon???

man vet jo aldri sikkert før barnet er født og du får tatt en dna test egentlig ! =)

men hør hva de sier på tidlig ultralyd, du... legen jeg har gått til, mener at tidlige ultralyder ofte er mer korrekte i forhold til unnfangelse, enn den ultralyden rundt uke 18...

ellers er d vel sånn at når man har flere enn 1 partner innen samme mnd/mensen, kan d være umulig å finne utav hvem som er far før barnet kommer...

er selv i samme sit, så vet åssen d er... =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...