Gå til innhold

Noen som vil være med/hjelpe?


Håperpåønskebaby

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 18 år, er 165 cm høy, og har akkuratt passert 90kg på vekta.. Dvs at jeg har en BMI på hele 33 i en alder av 18 år...

 

Jeg vil så gjerne ned i vekt, men mangler liksom motivasjon og vilje...

Noe av det jeg ønsker at skal være en motivasjon, er å få en "sunnere" vekt om 10-11mnd når vi skal begynne å prøve å bli gravide...

 

Noen som kan hjelpe meg? Eventuelt har lyst å være med på "slankern"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det vil jeg veldig gjerne.

 

 

Jeg er 25 år gammel og har akkurat født en liten gutt og har ca 20 kg som skal av. Slanking er noe som har opptatt meg veldig i mange år for jeg har slltid ligget over der jeg bør.

 

I begynnelsen blir det ikke akkurat aktiv slanking, siden jeg ammer og det ikke er noe særlig heldig for poden. Men jeg skal gå turer og passe på å spise sunt slik at både jeg og han får det greit. Og jeg vil gjerne være med på å motivere deg....

 

Har meldt meg inn på www.slankenett.no

Det er ei helt topp side, hvor du får din egen dagbok, og kan føre opp vektnedgangen i en graf. Topp for motivasjonen. Der kan man også treffe andre som er i samme situasjon og man kan motivere hverandre i dagboken.

Mitt nick på slankenett er Bolla Bolla

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om hva som er normalt for en person på 165cm?

 

Er hovedsaklig kostholdet jeg ønsker å endre, da jeg ikke helt har muligheten til. feks, å trene 2 timer daglig, og gå turer og lignende:)

 

Jeg har alltid vært overvektig, så dette er vanskelig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er BMI du tenker på så skal den igrunnen ligge mellom 20 og 25. Det vil si at med din høyde så vil 65kg gi deg en BMI på 24. Men det er jo igrunnen bare tall. Det viktigste er jo å finne den vekten som gjør at du føler deg vel både innvendig og utvendig.

Men det er ikke lett å bare gå ned masse kilo ved å endre kostholdet. Det er like viktig å å trimme litt. Det er faktisk ikke så mye som skal til. Bare en liten gåtur for å få opp forbrenningen litt.

Om ikke annet så går det ann å kontakte fastlegen og spørre om han kan skrive ut et slankemiddel som heter reductil. Det går ann å spør om du kan få for bare en måned slik at du får en liten boost i slankingen, og så kan du slanke deg på egenhånd etterpå. Reductil gir deg en metthetsfølelse i tillegg til at den øker forbrenningen. Den fungerte helt topp for meg. Fikk meg liksom igang, og så overtok jeg selv etterpå, med motivasjonen på topp.

 

Men du må vite det at hvis du slanker deg for mye, så kan det være litt vanskeligere å bli gravid. Jeg slanket meg 16 kg før jeg begynte å prøve på barn nr 2. Og det gikk faktisk ett år før jeg klarte det. Og da hadde jeg gått opp et par kilo igjen pga jula. Det er nemlig ett eller annet med hormoner og fett altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg:) mitt nick er babygirl..

 

Er vel egentlig 65 jeg har som ønske..

 

Det med hormonene, er det noe de kan teste hos legen ved en senere anledning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er heller noe med at man trenger litt fett på kroppen for å kunne lettere bli gravid. Ofte kan man miste mensen dersom man er for tynn etc.

 

Så greit at du er på slankenett. Skal gå inn og legge deg til vennelisten min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Håper ikke du har gitt opp allerede? Har lagt deg til vennelisten min på slankenett, men jeg ser du ikke har vært innom og skrevet eller brukt dagboken din.

Håper alt går bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...