Gå til innhold

Fullpumping og melkeproduksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri ammet jenta mi skikkelig, fordi hun har store problemer med å ta puppen. Hun klarer det ikke på egenhånd, og vi må bruke ammeskjold. Men også da har hun problemer med det og hun får ikke i seg næring fordi hun ikke får ut så mye. Iom at hun var så liten når hun ble født måtte hun få mme i tillegg, og det har jeg fortsatt å gi henne etter at vi kom hjem fra sykehuset fordi jeg ville være sikker på hun fikk i seg nok mat. Har pumpet meg hele tiden, men det er forbasket lite som kommer ut. På sykehuset gikk jeg fra å pumpe ut 5 ml om gangen til å pumpe ut 85 ml på en pupp, så det gikk jo veldig bra. Men så kom jeg hjem til håndpumpen min da, og har siden det bare fått ut ca 30 ml tilsammen!!! Nå er det 3 uker siden fødsel, er det noe jeg kan gjøre som øker produksjonen slik at jeg kanskje kan gi henne bare morsmelk på flaske? har så lyst til det =(=(=(

Har fått meg elektrisk pumpe og kjøpt ammete...

Hjelper det å "tørrpumpe" (pumpe når det er tomt for melk)

Hvor ofte og lenge bør jeg pumpe?

Noen gode råd?

har skikkelig lyst å få til dette=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei en eletrisk dobbelpumpe for en periode i allefall. Dobbelpumping aktiverer mer av det melkestimulerende stoffet prolaktin, og ja det er svært effektivt. For å øke bæør du pumpe minst hver 2 time på dagtid, og hver 3 time om natten (like viktig), og fortsette pumping i 3-4 minutter etter at brystet er tomt. be legen om resept på nesespray for å stimulere utdrivingen. Øking av prod kan ta alt fra noen dager til en uke eller mer. Hyppigheten av pumping altså antall ganger i døgnet er langt viktigere enn å sitt 30 minutter dann og vann hvis du skjønner. Når jeg skal øke ved å pumpe så spruter melka i 5-6 minutter og det går tørt de neste 4, dette gjør jeg da hver 2 time om nødvendig. ¨vedlikehold Du kan s er pumping hver 3-4 time alt ettersom. Du kan godt drikke ammete, om det ikke hjelper i seg selv, så kan tro flytte fjell, jeg synes det er bra. Vørterøl/alkoholfritt øl er også bra for produksjonen (godt er det også), vær oppmerksom på at noen babyer kan reagere på kullsyre.

Skrevet

tuuusen takk for svar!!!! skal prøve alt som prøves kan, vil virkelig klare dette!

Skrevet

he he leste ikke at du har fått deg elektrisk pumpe!!! ;)

det er flott det, da er det bare å gå i gang. Husk å slappe av, ikke stress og se febrilsk på de få dråpene som kommer(stress = andrenalin motvirker utrdivingsrefleksen) , i begynnelsen kan det være litt tregt, nettopp fordi du nå er litt stressa pga dårlig produksjon. Stol på at du har melk, og stol på at den kommer, -OG den kommer det lover jeg deg!!!!

Dette klarer du skal du se.

Du kan prøve å legeg den lille til når du har pumpet litt og er slappere men at du vet det er melk i brystet, då får baby bedre tak, og kanskje kan dere får dette til sammen, LIke viktig der, ikke stress. baby kan gjerne få litt på flaske i forkant, slik at den ikke er holsulten og blir sint fordi melka ikke kommer.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg pumper mens jeg er på nettet, og kikker ikke på hvor mye som kommer ut før etter noen minutter. Og det funker best for meg! Bare et tips:)

Skrevet

Fullpumpet i mange uker jeg.. det var et slit, så nå har jeg gitt opp og gått over til kun mme...

Jeg hadde den elektriske dobbelt pumpen fra ammehjelpen. den anbefales virkelig om du skal fullpumpe.

Pumpet meg hver 2. time døgnet rundt..

Funket for meg en stund, men det ble for mye slit, svette og tårer.. uansett så ble alt mye enklere etter at jeg fikk den pumpa. Og da hadde jeg prøvd 3-4 andre først..

Skrevet

pumpet når jeg satt på nettet jeg.

fullpumpet i nesten 2 måneder. da gutten var ca 8 uker la jeg han til puppen for første gang sined pumpen ble tatt i bruk (da gutten var 6 dager gammel). etter en liten uke med pupp tilvenning, så fikk han det til. Mye enklere nå som han var stor og sterk.

det går seg nok til. bare ikke stress, og ta tiden til hjelp.

jeg stiste gavregrøt m/honning og kanel og drakk ammete morgen og kveld for å få opp produksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...