Gå til innhold

Dere som har brukt pergo... Hva med pausemnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er sikkert individuelt, men for meg har Pergo funket veldig bra. Har stabile sykluser på ca 33 dager, både i pergomåneden og pausemåneden. Før jeg begynte med Pergo var det så som så med syklusene. For meg betyr vekta en del, klarer jeg å holde vekta nede så blir syklusene mine mer stabile. MEN, det er en kamp hver dag...

Lykke til!

Har gått siden i vår sånn ca 1 gang i uka. Tror det var 8 behandlinger jeg hadde, så ble jeg gravid i sommer som desverre endte i MA. Jeg har tro på at det funker, og har tillit til akupunktøren. Føler at han vet hva han gjør.. Jeg skal i morge på min 2 behandling etter MAen. Jeg er er nesten sikker på at EL har vært denne uken, og han satte nåler for å stimulere eggløsningen. Så nå er jeg spent!!! Er så klar for å bli gravid igjen!!

Blir spennende å se hvordan den funker på deg da :-)

Jeg har prøvd i 14 mnd nå uten klaff. Ferdig utredet og ingenting galt. Derfor har jeg stor tro på akupunktur! Har til tider en del ustabile sykluser, men håper den blir noenlunde stabil denne pp.

Var til aku på mandag og da stimulerte hun i alle fall eggløsning. Men er tom for el-tester og gidder ikke bruke en formue på apoteket for det :) Hehe... så har tempet de to siste dagene.

Pleier ligge på 36.1/36.2 før eggløsning vanligvis (ikke tempet denne pp). I går var den 36.38 og idag 36.49. Så det ser jo ut til at den er på vei opp. Blir spennende å se i morgen :)

Blir spennende for deg da! Har du el-testet eller tempet?

Annonse

Jeg har EL testet denne pp, har egentlig ikke brukt å gjøre det. Men er vel litt ivrig etter å bli gravid igjen :-) Jeg testet positivt på dag 19, selv om streken var litt svak. Har også merket EL slim.

Gynekologen min anbefalte ikke å bruke EL tester, men å ha regelmessig samleie fra dag 12 til 20, sånn ca. Blir jo stresset at all den testinga :-)

Har vært prøver i 14 mnd nå,men har vel egentlig bare el-testet i 4-5 av dem. Så litt til og fra :) Hehe...

Men nå er jeg uansett tom for tester, så da blir nok mannen overfalt når jeg kommer hjem fra jobb i kveld også. Stakkar... :)

Så "oppskriften" denne mnd har vært:

* legge om kostholdet og gått ned mellom 3 og 4 kilo.

* spise mer regelmessig og tenke mer på meg selv

* vitaminer, ekstra e-vitaminer og folat

* akupunktur

* sex så og si hver dag den siste uka :) hehe...

En gang må da vel den spiren sitte???

Har ikm i begynnelsen av uke 41, hvis kroppen fungerer som den skal :-) Enn du da? Blir spennende dette her da.. Ja, artig å ha noen i samme situasjon som man kan konferere med, send gjerne melding på privaten hvis du bruker den.

Jeg har vel brukt omtrent den samme oppskriften som deg :-). Prøver å kutte ned på karbohydrater med at jeg spiser mindre brød, pasta, poteter og ris. Sukker og salt prøver jeg også å holde meg unna. Har fått beskjed om å gjøre aktiviteter som gir energi og som er lystbetont. Så jeg går en del turer + at jeg trener Body Balance (blanding av pilates og yoga). Er litt energiløs for tida!

Den spiren sitter snart skal du se... Jeg skal også overfalle mannen min i kveld FØR han skal på jobb i natt :-)

Ja, her må alt som prøves kan!!! Når jeg tenker med om, så er jeg jo begynt å spise omega 3 med ekstra E vitamin..

Med ikm ca 8 oktober, så er vi sånn ca likt i løypa mot en liten spire!

Skal til akupunktur i dag, er på dag 22, så nå skal vel eggløsninga være et tilbakelagt kapittel denne pp.

Annonse

Uff, jeg vet jo ikke om jeg har hatt el enda jeg da. Kjipt. Har jo ikke tempet noe tidligere i pp, så vet jo ikke om den faktisk har steget. Var 36.42 idag. Men vet jo fra tidligere at jeg pleier ligge på 36.1/36.2 før el. Ja, ja...får tempe litt i helga også, så får vi se :) Blir vel sikkert tid til litt kos uansett i helga :)

Jeg skal ikke til aku før på torsdag og da bør den vel i alle fall være overstått :) Hehe...

Hvordan gikk det på din akupunkturtime idag?

Hvor i Norges land bor du forresten? Jeg holder til i Oslo

Jeg holder til i det kalde nord :-) i Bodø.

Akupunkturtimen gikk bra, så nå håper jeg det er et befruktet egg et eller annet sted, på tur vei ned egglederen eller på plass i livmoren :-) Skal tilbake torsdag i neste uke - og da begynner det å nærme seg ikm.

Du får ha lykke til med tempinga - jeg har ikke noe erfaring med det. Så får dere kose masse!!!!!

God helg til deg også. Mannen min ligger og leser bilblad :-) Middagen er fortært allerede :-)

Jeg har god tro på akupunkturen, så får vi bare vente å se. Det er spennende tider vi går i møte. Fotsoneterapi har jeg også hørt skal være bra for å stimulere eggløsning og få mer stabile sykluser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...