Gå til innhold

April: I dag skal eg på ny UL

solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Eg kjenner eg er realtivt spendt i dag.

Har hatt tider der eg har tenkt mer på om eg bærer ett lite barn igjen slik som LillePia var. Men så har eg tider der eg er sikker på at eg får ett barn som ligger på gjennomsnittet. Men igjen har eg tanker om at det blir ett lite barn - eg syns rett og slett at magen ikke har vokst noe spesielt på dei siste 5-6 ukene. (bilder i svangerskapsdagboka på hjemmesiden - www.pia81.piczo.com )

Eg tar av og tar av - eg hadde vært så stolt av meg selv om eg hadde klart å ta av 8kg på 6mnd om eg ikke var gravid.

Men men... eg får svar på alt i dag.

Og blir det ett lite barn til så vet eg jo hva eg går til, alt gikk så bra med LillePia så hvorfor gjør det ikke det nå igjen.

(hadde ikke snuppa di hatt vannkopper Synne, så hadde eg spurt om dere ville møtt oss - me skal være i byn fra 10-13.30. Men eg skal så i hjel tiden med å shoppe litt ;) )

Snakkes senere jenter - ha en fin onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, hørtes ikke bra ut at du har tatt av så mye... Men det kan jo være at det er vekttapet ditt som gjør at magen ikke ser ut til å vokse... Barna tar jo til seg den næringen de trenger på bekostning av oss, så det går nok bra skal du se! Bare pass på deg selv og se til at du får nok næring du også, så du ikke blir slapp og sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! håper alt står bra til med den lille!

Og at den ikke er alt for liten:-) Ser stadig slike minier i jobben, og det går som regel veldig bra med dem- de er gjerne litt ekstra glupske, som om de må ta igjen det tapte ;-) Hvor mange uker er du på veg nå?? ca 28?? Kan det være at du har litt for mange jern i ilden?? Syns jeg kjenner deg som en liten energibunt... stadig et prosjekt på gang. Husk å legge deg ned og være "bare" en rugemaskin også innimellom :-)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag!! Skal krysse fingrene for deg!! Du er nok på vei til byn nå...

Æsj, ja de vannkoppene har ødelagt DEN uka mi... Hadde tusen planer om å møte masse folk, babysang, åpen barnehage, sykrokentreff, treffe deg... Istedet så sitter vi her, innestengt i stua.. :( Håper det ikke er så lenge til du kommer til byn igjen, så kan vi treffes da...

Håper alt står bra til i magen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk jo greit på sykhuset. Fikk snakka mye med jordmora, men litla ligger også 10% under slik som Hanne gjorde.

10% skal ikke utgjøre mer enn at fødselsvekten blir rundt 3000g. Forklarte at Hanne også låg 10% under og overrasket alle da hun kom til verden og ikke var mer enn 2630g.

Det kunne ha litt med at eg tar av at barna blir små, men det skulle ikke ha så mye å utgjøre for som du siker Lykkelig mamma - barna tar den næringen dei trenger. Eg spiser alt fra fisk til fugl - grønnsaker, frukt og annet grønt. Klart litt godteri, men det er nok der eg har redusert mye. Potetgull er ikke godt - og så utrolig luft i magen eg får av det. Kan få skikkelig mageknip og da unngår eg jo det mest muligt. Sjokolade er godt av og til. Annet godteri spise av og til. Det går mye mer frukt og grønt nå enn noen gang - så satser på at det er det som gjør at eg heller tar av enn å legge på meg. Men er komt ned til nesten 80kg nå - så startsvekta var ikke så lita den heller... hehe.

Det blir enda ei prinsesse her - selv om jordmora sa hu var litt usikker så hadde hu nok heller ikke sagt at det var ei jente om dei ikke var det. Hun var usikker for det var mer vanskelig å se nå som barnet tok mer plass og det kom mer skygger som kunne gjøre det vanskligere å se.

Jo eg pleier å ha mange jern i ilden Trollmor1 - men har egentlig tatt det veldig med ro siden bursdagshelgen her den 14-16 sept. Da var eg skutt en uke og har egentlig gjort veldig lite etterpå. Nesten ikke strikket eller gjort noe hobbyrelatert, bare daffet meg gjennom dei to siste ukene. Travel dag i dag og en middels en på fredag - men så har eg ikke så store planen utover enda i allefall. hehe

Hmmm ja me må absolutt finne oss en dag Synne - det kan ikke gå nesten ett år til neste gang... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii liten jente altså, litt greit at du har vært borti det før da, så vet du hva du går til nå.. Håper hun ikke blir noe mindre enn søstra si da.. :)

Hvor lenge er det igjen nå da? husket ikke terminen din jeg..

Var inne og så på bildene, og så fin mage du har da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tankene har gått litt siden i går - men tror det skal gå greit denne gang også siden det gikk så bra med Hanne i ettertid. Får tenke slik og ikke henge meg opp i at ting kan gå gale. Har jo egentlig ikke lyst å ligge mange dager på sykhuset etter fødsel om eg får rett før jul. Det hadde vært trist å måtte "utsette" jula liksom.

Nå har eg 86 dager igjen - går så utrolig fort egentlig. Var ikke mange dagene siden eg hadde 100 dager igjen heller syns eg... hehe.

Er fulgåtte 28 uker i dag. Så om noen lurer så er det bare å spørre hvor lenge det er til jul for det har eg jo full oversikt over. (på mandag er det nøyaktig 12 uker til jul) *ler*

Skal legge inn nytt bilde - har av magen forfra og fra siden. Helt nytt... eg som syns eg har guttemage, da måtte eg ta bilde og se hva andre syns. hehe.

Du da - formen bra Monica?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada kvalmen er enda ikke kommet helt *bank i bordet* kjenner den nærmer seg når sulten kommer da..

Ellers er hormonene det værste og det å ikke fortelle det til noen!! Bare noen få i nærmeste familie og dere som vet noe.. Men er vel bare seks sju uker påvei, tror ikke kvalmen kom før i uke åtte sist, eller senere..

Føler meg absolutt ikke gravid selv om jeg er sikker på at magen allerede har begynt å vokse *grøss*

Formen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det står bra til etter forholdene, og som du selv sier: -dette har du vært med på før, og det gikk jo kjempebra! Krysser fingrene for dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...