Gå til innhold

Grønn te....!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig vite at gravide ikke skal drikke grønn te.. Stemmer dette? At det er et stoff som ikke er bra for gravide..? Hmf! Grønn te er den beste teen jo!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror det er greit. Det er jo bedre enn svart te siden disse innholder koffein. Men ellers er det mange bra urteteer som er gode da! Særlig bringebærbladte er bra for oss gravide! Men det er en del urter man ikke skal ha under svangerskapet..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, kjipt nok. Grønn te ødelegger bla virkningen av folat og kan føre til nevrologiske feil ved stort inntak. Så ikke drikk mer enn et par kopper om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt bringebærblad-te da? :) Hørtes godt ut.

Jeg kjøpte en genial te i egypt for, eh, ja et år siden. Og den var såå god.. men husker ikke hva den heter.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg tar feil, men bringerbærbladte tror jeg er noe man skal drikke på slutten for å få fødselen raskere igang. Tror noen mener at det hjelper på modningen. Dersom det er tilfelle er det hvertfall IKKE bra å drikke det tidlig i svangerskapet vil jeg tro.....

 

Sjekk det hvertfall med noen som har peiling. Vet det hvertfall er mange som tar bringebærblad kapsler og sånn når de nærmer seg termin eller er på overtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heller ikke klar over dette. Jeg helte innpå 4-5 kopper om dagen med grønn koffeinfri te. Trodde jeg hadde skutt gullfuglen for denne teen var veldig god og så sunn....trodde jeg.

Men jeg håper jeg har stoppet i tide. En ting som jeg egentlig ikke var klar over er at det er mange tesorter som inneholder koffein selv om den er grønn eller av frukt. Jeg har en jobb som kan være ganske intensiv til tider og det blir lange kvelder. For å få best mulig søvn prøvde jeg å gå over til grønn te eller frukte da jeg trodde den var koffeinfri. Men der tok jeg feil gitt. Og det føltes som om jeg hadde helt innpå ren kaffe da jeg skulle legge meg. Nå som jeg er gravid er jeg veldig bevisst på å sjekke på pakken at den er decaf. De pakken som ikke viser hva de inneholder evt. ikke inneholder holder jeg meg unna, klok av erfaring.

Selvfølgelig alt med måte....men når jeg drikker så mye varm drikke som jeg gjør så er det greit at en føler seg trygg på det en heller i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei veninne som fikk beskjed av legen at grønn te, kunne være abortfremkallende. Det gjaldt vist nok ikke bare grønn te, men også flere typer te, men spes. Grønn te. Og til dere som allerede har drukket masse av den, så har det tydeligvis gått bra. Men personlig ville jeg kuttet det helt ut, og sjekket nøye hvilke te som er trygt å drikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bringerbærkapsler skal man ta på slutten for å modne...men det er også bra for livmora og sammentrekninger og. Jeg har lest at bringebærbladte er bra hele svangerskapet...for denne er ikke så sterk...den er blandet med eple og mye annet, men kapselne er jo veldig konsentrerte så disse skal tas på slutten. Man kan lese litt om det. Jeg skal ihvertfall drikke. :-) Man får kjøpt på helsekost. Hvis man er skeptisk så kan man jo finne en annen man liker. Fasan jeg hadde sånn fin bok "naturmedisin for kvinnen- i alle faser av livet" og den er så fin....står masse om urter, men nå finner jeg den ikke .....TYPISK!!! Jaja...den kan anbefales iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...