Gå til innhold

Hva skal vi gjøre?

Anbefalte innlegg

Vi hadde bestemt oss for navn til vår kommende sønn, men nå har vi begynt å tvile sterkt på navnet da det ikke passer helt med etternavnet vårt. Det var ett vennepar av oss som påpekte det igår, så vi har ikke tenkt på det før nå.

Navnet vi hadde bestemt oss for er Leon. Ett utrolig nydelig navn synes vi. Etternavnet vårt er Berger, og satt sammen blir det Leon Berger. Det er vel en hunderase, så kanskje ikke noe kult å være kalt opp etter det?

Hva mener dere? Er det mange som kommer til å tenke på hunderasen når de ser navnet hans?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10481263-hva-skal-vi-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mange som kommer til å merke seg navnet på grunn av hunden, ja...

Her er den, forresten:

http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=70

Hva med å gi ham pappas fornavn i tillegg, eller et annet oppkallingsnavn, sånn at han får en initial som bryter navnet?

Leon Erik Berger

Leon Mark Berger

Leon Johan Berger

Leon O. Berger

Leon A. Berger

Dere skal beholde navnet!! Leon Bergen var veldig fint :o)

Jeg synest det er litt humor i å bruke navn med dobbel betydning.

Som nevnt over her kalt komponist Finn Lutt datteren sin for Trude Lutt.

Øyvind Blunk kalte gutten sin for Evdard Blunk ( Edvard Munch)

Også har jeg hørt om noen som kalt ungen sin Oliver Wist.

De færreste vil tenke på Leonberger hunderase når de hører navnet, men for de som assosierer det med rasen vil det jo bare være morsomt.

Tror ikke det er noen mobbefare hvis dere er redd for det!

Go for it, sier nå jeg ;o)

Annonse

Skjønner godt at dere ble litt i tvil..Leon er et fint navn, men med kombinasjonen Berger vil nok dere og han få mange kommentarer i forhold til at det er en hunderase. Men kanskje et godt forslag å plusse på et mellomnavn..ikke så lett å finne ut et helt nytt navn når en først har bestemt seg. men å bare gå for Leon Berger ville ikke jeg gjort... Lykke til:)

Synes absolutt dere kan ha navnet! For det første så vil sannsynligvis trykket bli lagt annerledes i navnet enn det er på hunderasen. Synes heller ikke det gjør noe at det er navn på en hunderase. Dessuten: Leonberger er en nydelig hund! :-)

Men det kan jo være en mulighet å legge til et navn eller bruke to etternavn.

Uansett: jeg hadde ikke latt dette stoppe meg i å bruke et navn jeg virkelig liker.

Lykke til!

Annonse

Hehe, jeg tenker på hunderasen, men jeg synes ikke det gjør noe, i hvert fall ikke så lenge dere velger navnet med viten og vilje. Det er jo ikke den verste assosiasjonen man kan få. Hadde vært verre om det var en utrivelig hunderase. Det er et ypperlig navn på en kommende kunstner!

Jeg leste innlegget ditt til min kjære å han lo godt. Det skal jo nevnes at svigermor har leonberger hjemme. Men gjør som de andre her foreslår å legg ett navn til i mellom.

Ei vennine av meg har akkurat fått en sønn og kalt han Leon Nickolay.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...