Gå til innhold

A vitamin og omega 3


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble plutselig litt usikker ang det med vitaminer ol. vet at man ikke skal ta vitamin A og tran for da blir det for mye vitamin A, Men de gravitamin tablettene fra billigtester.no kan jeg vel ta sammen med omega 3 kapsler? Bruker Triomega som skal være rent omega 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i tillegg står det på pakken på gravitamin at man skal snakke med lege før man bruker det. Er det mange av dere som bruker de? Jeg trodde de var tilpasset gravide og derfor skulle være trygge å ta under graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg bruker kosttilskuddet gravid, i tillegg tar jeg omega 3 utenom, samt ekstra kalsium, pga min melkeallergi. Jeg ble ihvertfall anbefalt dette kosttilskuddet, men har ikke rådført meg med legen, bare apoteket. folsyre er iallefall viktig tidlig i svangerskapet, men ikke over en lengre periode, det bør helst taes i første trimester.

 

 

hilsen 82-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at man ikke skal ta for mye A-vitamin. Maks 800 (mikro-eller milligram, husker ikke) daglig. Så hvis både tran og gravitamin inneholder A-vit og det blir mer enn anbefalt daglig dose, må du kutte ned på en av dem. Du kan jo f.eks ta halv dose tran og fortsette med gravitamin. Selv tar jeg bare 2 Møllers Dobbel daglig, og folat. Men i morgen er jeg 12 uker så da kan jeg vel fase ut folaten...etter 1 års bruk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...