Gå til innhold

hva betyr ass hatching?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Mulig jeg burde vist det,men vet ikke hva det betyr.

Noen som vil forklare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skraper i det ytterste laget på egget slik at det lettere skal kunne feste seg:o)

Skrevet

De bruker det nok på forskjellige tilfeller, men jeg harblitt forklart at særlig på egg som har litt tykk skall/hinne, kan det være lurt å bruke assisted hatching for at eggene skal feste seg bedre. Vi dro til Dk på forrige forsøk bl.a for å prøve dette, men da vi skulle sette inn, sa de at egghinnen var for tynn til å gjøre det på dem, så da var de redd for å ødelegge dem. Det skjedde ogås på forsøk nr. 2 der nede. Grunnen til at vi ville prøve det, er jo a mange har lykkes med det

Skrevet

.....hvor tynn var egghinnen,husker du det? (tenker på slimhinnen,men er kansje ikke det du mener?

Skrevet

nei, jeg mener selve skallet på eggene som sædcellene må forsere for å befrukte. Hvis hinnen rundt egget er for tykk, kan det være vanskelig å få til befruktning. Når det er blitt til embryoer, og det skal feste seg, sies det også at tjukt hinne /skall på embryoene har vanskelig for å feste seg, så hvis man skraper litt på det, eller bruker laser, lager man litt mere muligheter til at embryoet fester seg bedre. Så det har ingenting med slimhinnen å gjøre.

Håper du ble litt klokere. Inne på sidene til de danske klinikkene, så kan du lese om det.

Skrevet

Heisann..

Er dette noe som praktiseres i Norge?

Sikkert ikke.....

Skrevet

Nei, det er ikke lov i Norge, men gjøres i mange andre land, bl.a. Danmark

Skrevet

På Nordica er praksisen den at de ser på eggene innsettingsdagen om det er nødvendig med ass. hatching eller ikke. Dette for å spare oss for en unødvendig kostnad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...