Gå til innhold

Molde sykehus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk jenta mi der for 4,5 år siden. Da var jeg 21år og usikker førstegangsfødende. Jeg hadde en ganske ekkel fødselsopplevelse der, og sitter igjen med et ganske dårlig inntrykk av føden i Molde generellt. Fødselen varte mange timer, det skjer jo. Jag hadde sagt ifra på forhånd at jeg ikke ville ha noe medisiner, smertelindring osv. Det ble mye mas og kjas om medisiner, lystgass, badekar osv osv, og det hele endte med at jeg alikevel fikk petidin. Ikke så hyggelig siden jeg ikke ville ha det..

Det var mange kvinner på barsel da jeg var der, noe som førte til litt "forvirring" blandt de som jobbet. Jeg fikk ganske lite oppfølging og var mye alene de første dagene. Pappan ble heller ikke involvert slik mange av nabojentenes papper ble. Da jeg til slutt spurte jordmødrene, sa de det hadde skjedd et feil og de trodde hele tida noen andre hadde vært inne hos meg. Jeg er nemmelig ikke den som henger i klokka og maser for hver minste ting, da er jeg heller for meg selv, så det var nok litt min egen feil også. Men visse ting som de tydeligvis burde ha opplyst om, som at man må stelle navlen slik og slik fikk jeg ikke vite. Heller ikke hvor det fantes badebaljer til babyene osv osv.

Huff høres veldig negativt ut dette, men ¨det var slik jeg opplevde det der i alle fall..

Vel alt i alt dro jeg hjem tidligere enn jeg egentlig skulle. Mitt tips er å være litt aktiv selv, spør når man lurer på noe og stå på sine krav.

Jeg venter nå nr.2 og kommer til å føde på samme sykehuset igjen. Men nå er jeg mer erfaren og vet mer hva jeg skal gjøre på føden. Skal også ha en samtale med de på forhånd og si hvordan jeg vil ha det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10480629-molde-sykehus/#findComment-10501769
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...