Gå til innhold

pearcing


mamman til 2 godjenter:)

Anbefalte innlegg

har pearcing i navelen, når burde man fjerne denne egentlig? kusine av ei vennine tok den bort ganske seint i svangerskapet og der rakna navelen, har ikke så veldig lyst til det da..hehe..noe som veit, eller hva har andre gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vil bare si at ingen piercing er særlig bra for noen siden disse sitter på punkter på kroppen som blir stimulert. Det blir som å ha en akupunkturnål i konstant og da blir det for mye "energi". Så det er kanskje lurt å ta den ut tidlig uansett..............Har hatt piercinger selv så er ikke helt imot eller 50 år gammel, men har hørt det nå av en venninne som er akupunktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

piercing skrives det ja..hehe..litt distre for tiden:) da burde jeg vel ta den ut da, har jo tatt den ut før og navelen blir så naken..hehe..takk for svar, er godt å få svar på ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ut min! venninna mi ventet for lenge når hun var gravid og fikk det stygge arret. ikke pent. så jeg anbefaler deg og ta den ut med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når magen begynte å få litt størrelse (uke 15 for min del) så kjente jeg huden var litt stram over piercingen og den klødde litt (itillegg kom jeg borti den hele tiden nå som magen stod mere ut en vanlig). Så da tok jeg den ut. Hvis du tar den ut i tide så tror jeg nok ikke du rakner. Men har hørt om folk som har fått strekkmerker ved piercinghullet (for der er jo ikke huden som den egentlig skal være fra naturens side). Har faktisk smurt meg med brystvortekrem der i det siste jeg hehe (er i uke 31 nå da). Så unngår jeg at huden der blir sår.

 

Ps. greit å ta ut piercingen når du skal føde, i tillfelle keisersnitt eller noe. Da vil ikke legene at du har noe metall i kroppen. Ellers ser jeg ikke noe negativt i det, så lenge den er grodd... Hvor mange har ikke hull i ørene f.eks.?? Er ikke store forskjellen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell på piercing (kirurgisk stål) og akupunkturnåler da (husker ikke hva det heter som de inneholder, kobber er det det?). De fleste jenter har hull i ørene, og går med øredobber av gull, sølv eller "juggel" som har mye værre innvirkning på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke så lyst på de strekkmerkene da, kommer vel nok av de andre steder..hehe..får ta den ut før jeg får mage, er jo bare 5+4 nå så det er lenge igjen:)takker igjen for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja med piercing mener jeg hull i ørene og alt...selv om det ikke er av samme materiale er det en stimulering, men det går jo an å høre med andre akupunktører hva de mener. Har jo hull i ørene selv, men går ikke med noe i dem hele tiden da. Jeg ville bare nevne det for det er ikke alle som er klar over dette. Men over her står det flere andre gode grunner til å ta ut og :-) Og man kan jo alltids ta en ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok ut min med en gang jeg... er like greit. føler meg VELDIG naken jeg også hehe. magen ser jo helt merkelig ut. men alt er jo en vanesak. så snart er jeg vel vant til å ikke ha noe der igjen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...