Gå til innhold

Mmmmmmm! Verdens beste karamellkake!!! Farlig god.

Anbefalte innlegg

Denne fant jeg her inne forrige gang jeg var gravid, og den slår ALT jeg har smakt av kaker. Bli ikke overrasket om hele kaka forsvinner på et par timer (selv om du er alene hjemme...):

Karamellkake

Oppskrifta er til en hel langpanne, men jeg bruker som regel bare halve og hiver den i en halv langpanne eller ildfast form...det som måtte passe. Steketida MÅ reguleres fra ovn til ovn, så bruk en strikepinne eller noe og sjekk den!

1 kopp = 1,5 dl

sett ovnen på 180 grader

visp sammen:

4 kopper sukker

4 store egg

til eggedosis (er ikke SÅ nøye men...)

ha oppi:

4ts vaniljesukker

4ts bakepulver

4ss karamellsaus (gjerne MYE mer)

6 kopper mel

300 gr smelta smør

2 kopper melk

røra skal være som alle andre skuffekaker...

Glasur: (omtrentlige mål)

400 gr melis

100 gr smelta smør

3 ss karamellsaus (HALLOOOOO! Pøs på!)

4 ss kaffe (sterk)

4 ts vaniljesukker

blir det for mye melis så regulerer du det med karamellsaus. namme...

Kaka holder seg i ei uke på kjøkkenbenken, eller noen år i frysern med glasur... (he he, jeg har aldri fått den til å vare ei hel uke...)

Bankers for alle dem som ikke legger på seg for mye. Og oss andre også.

Fortsetter under...

Nå liker jeg ikke deg lenger, Bringebæret...bare så du vet det!!!

Hva er dette for noe lureri??? Her prøver en å være flink å spise knekkebrød, agurker, gulerøtter, bla bla bla... Og så kommer du med DENNE oppskriften! Du skulle hatt pryl!!!

;o)

Den er sikkert ikke god engang! Skal prøve den på fredag! Du skal virkelig få høre det når ingen vil spise den. Ja, for vi HATER kaker i dette huset...............................................................................!

P.S. er det vanlig karamellsaus til is det er snakk om, eller f.eks Smilsausen til is, eller hva? (ikke at det er så viktig altså...........*ler*)

:o)

Jeg har brukt vanlig karamellsaus, men tror jammen det går å bruke smil-sausen også!!!! Litt ekstra sjokoladekrydder i det hele... YES!

Og ja, innrømmer at jeg skammer meg litt (smekk til meg selv), men det har vært så mange vekt-innlegg her i det siste at jeg følte det var behov for litt motvekt... Så uansett, JEG skal i alle fall lage den til helga, selv om blodsukkeret mitt skriker om nåde!!

Annonse

Kjenner jeg får vann i munnen!! Skal lage denne imorgen på 7 års dagen til sønnen min! Faller i smak for både store og små tenker jeg! :)) Lager jeg den idag er det vel bare smulene igjen til i mårra,hehe.

Takk for flott oppskrift!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...