Gå til innhold

HSG (samme som på "bli gravid")

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann! Jeg tok det her om dagen faktisk. Bor i Oslo men fikk ikke noen tid på Riksen, så da ringte jeg Sarpsborg. Gruet meg veldig, men det gikk så fint! Jeg fikk tilbud om noe beroligende, men jeg hadde psyket meg sånn opp på forhånd så var ganske rolig. Først måtte jeg opp i gyn.stol. Det føltes som en vanlig gyn undersøkelse. Legen satte inn en "ballong" som ble blåst opp. Dette sprengte litt, akkurat som om jeg måtte på do, men det lille ubehaget gikk fort over. Så skulle jeg ta ned bena fra stativene og ble skjøvet under rtg. apparatet. Legen sprøytet inn kontrastvesken og han sa det kunne gjøre litt vondt, som å ha sterke menssmerter. Men heller ikke da gjorde det noe vondt. Men nå var mine eggledere åpne og fine. Har hørt det kan gjøre mer vondt hvis det er blokkeringer. Det hele var over på 12-15 minutter. :0) Lykke til, det går så bra så! Det er jo større sjanse for å bli gravid rett etter man har tatt en slik rtg., så da jeg var ferdig sa legen: "nå vet du hva du har å gjøre ikveld". Hi hi. KLEM!

Vi har prøvd i snart to år. Fikk brev fra Porsgrunn i dag om at vi står på venteliste til ICSI!! De har ca. 7 mnd. ventetid, og det er så godt å være i gang. Jeg har vært til vanlig utredning med gyn. undersøkelse, invendig ul og blodprøver. Også har kjærsten min tatt to sædprøver som har påvist dårlig mobilitet og få ideelle spermier. Vi har fått vite at det ikke er noen umulighet at vi kan bli gravide på egenhånd, så vi håper jo selvfølgelig vi kan avbestille ICSIèn! :0) Hvor lenge har du prøvd?

Vi har prøvd 14 mnd. Har vært hos gyn, tatt innvendig ultralyd og blodprøver. Gyn mente jeg sannsynligvis hadde tette eggledere. Han nevnte at vi kanskje var aktuelle til prøverør. Mannen min har tatt en sædprøve som virket bra (hos fastlege), og skal nå ta en ny på rikshospitalet. Jeg for min del må nok bare kaste meg over telefonen neste gang jeg får mensen, det er visst vanskelig å få time til hsg. Fikk du time første måned du prøvde? Du har jo syv måneder på deg før ICSI! Mye kan vel skje på den tiden. Lykke til!!!

Jeg fikk time ved første mens etter jeg hadde fått henvisningen. Til Riksen må du ringe kl. 08 om morgnen, for å ha noe sjans. Da jeg ikke fikk time der prøvde jeg videre på Sarpsborg. Ellers tar de HCG også i Moss og på Hønefoss vet jeg. Tvi tvi! :0)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...