Gå til innhold

Termin mellom 20 og 26 April?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia, så koselig å høre fra dere :-)

Jeg har ei jenta som blir snart 10 år, (mannen min har ei som blir 9 år fra før) og så har vi ei jenta ilag som blir 3 år like før jul. :-)

Ellers så er jeg litt usikker på terminen,siden jeg ikke har vært hos lege eller jordmor enda,men har regnet selv fram til 26 April. Blir ikke overraska om terminen er tidligere,men vi får se. :-) Har første time hos jordmor her i England 3 oktober og gruer meg litt samtidig som jeg er spent. :-)

Gleder meg voldsomt til første ultralyd og er spent på når jeg får den.

Lurte på ei stund om jeg skulle melde meg inn i Mai terminen for jeg går så lang tid over termin. :-) Gikk 17 dager over med første og 13 dager med andre.

Føler meg litt ensom til tider siden vi er så ny her i Englan,kom hit i slutten av juli. Blir veldig glad om noen har lyst å holde kontakten gjennom svangerskapet og kanskje etterpå. :-)

Er opprinnelig fra Troms forresten.

Klem fra meg

Dette er den første jeg og sambo får sammen..han har oxo ei på 5 år fra før så om vi får to så har vi fire!!hehe...moderne familie...

Jeg har vært hos lege jeg da men ikke hos jordmor...så jeg har fått sånn ca termin men jeg klussa litt med uka mi før jeg ble gravid så kan hende jeg hører til i mai klubben jeg å men det vet jeg ikke før 5 desember da skal jeg på den ordinære UL...men etter som jeg mener så er jeg i uke 11 nå.... og da er termin 20 April!!

Jeg er forholds vis ny her oppi å har bodd her i to år nå så jeg beg å få mange bekjente men bare ett par som er skikkelig gode venninder...så det blir mye sms og msn med "gamle"venner!!!!

Ja kjenner meg veldig godt der :-) Ja vi e den nye norske kjernefamilien, mine, dine og våre. :-) Jeg satt akkurat å så på noen sider på nett fra her jeg bor nå, og det ser ut som at de har en ultralyd i uke 13-15 og en i uke 18-20, så eg flede meg til 3 oktober.

Det e tøfft å bo så langt unna venner og familen,og jeg kjenner det spesielt nå som jeg er gravid og har ei veninne hjemme som er 2 mnd lenger på vei. Tenker selvfølgelig på hvor koselig det hadde vært å kunne gått gravid ilag.... Men prøver å tenke positivt. :-) Vet jeg må komme meg ut og treffe folk,men ser ikke for meg at jeg bare går bort til et vilt fremmed menneske og sier "hei hva heter du? Lyst å komme på besøk? hehe

Men vet at de har sånne svangerskaps klubber, som jeg skal forhøre meg om hos jordmor.

Eller,er du noe dårlig?

Med mine første 2 spydde jeg i 5 og 8 mnd, og bank i bordet,jeg har bare kasta opp en gang til nå. Jeg er veldig kvalm på ettermiddagene og kveldene denne gangen,men morgenen og formiddagen er relativt greie. Ellers er jeg mye trøtt. :-) Kunne sovet hele døgnet om jeg hadde fått lov,hehe

Klem

Annonse

Her er det ei til med termin den 22. april. Er 22 år og venter mitt første.

Det der med "ensom i utlandet" høres kjent ut. Jeg bor i Estland, har familie og venner her, hele livet for å si det sånn. Men pappaen, han er norsk og bor i Norge. Vi er studenter begge to og hadde egentlig ikke rukket å tenke bo hvor og hvordan vi skal bo i framtida, men nå med den lille på vei er vi nok nødt til å finne en løsning ganske snart.

Er nok "fare" for at jeg er nødt til å flytte hjemmefra... gleder meg ikke i det hele tatt :( Det er jo ikke langt hjem (1 time med fly), men likevel. Blir så ensomt.

Ellers er formen fin. Merker at jeg blir litt kvalm om kvelden og når jeg ikke har eti en time eller to. Håper ikke det blir noe verre.

Var på UL i uke 8, det er vanlig med tidlig UL her i landet. Så den lille og en liten prikk som slo :)

Hadde vært artig å holde kontakten ja.

Lykke til!

Jeg bor ikke såå langt fra mine..mamma bor i Larvik 4 timer men pappa i Harstad...har 5 søsken spredt boende her sør fra buskerud til larvik...men alle har sitt å styre med så veien blir litt lang her å...jeg har jo fordelen med at jentene går i barnehagen og da har jeg en del sosial om gang der oxo jobber jeg som ekstra vakt på sykehjemmet...hun ene veninda mi her kom faktisk bort til meg introduserte seg og sa kansje vi skal drikke te en dag trodde hun var litt rar men hun er oxo tilflyttet og sleit med å få seg "venner"...var hos henne å drakk te i dag jeg!!!hehe...men det er sikket en fin mulighet med barsel grupper hos deg...jeg er sånn som kan snakke med folk på leke plassen eller der det passer å komme i dialog!!

Jeg har oxo vært plaget med kvalme og trøtthet...er veldig sensibel på lukter nå men kvalmen er bedre og den var værst for meg og på kvelden!

er mest trøtt på formiddagen...føler meg helt zombie noen dager...er nok noen dager på jobb som folk beg å lure litt på meg..hehe...har ikke gått ut med graviditeten enda serru!! men nå er det vel ikke lenge til det ikke kan gjemmes:))

Har du fortalt det til barna dine???

klem

Hei igjen Hufsa.

Ja faktisk så har jeg fortalt ongene det,selv om det va litt tidlig,men du skjønne det at når eg blir gravid så får eg mage med EN gang. Helt sykt,men har gjort det i alle mine svangerskap, av en eller annen merkelig grunn. :-)

Og så måtte jeg forklare for eldste pia hvorfor mamma hadde en tendens til å brekke seg på morra kvisten. :-)

Jeg er også sånn at jeg prater med alt og alle men av en eller annen merkelig grunn har jeg blitt sjenert etter å ha flytta til Newcastle. Ingen som tror meg hjemme,men jeg tror jeg lider av akutt sjenerthet eller noe sånt. :-)

Hei Mirr :-)

Til å være fra Estland skriver du utrolig godt norsk! :-) Ja det er skremmende å flytte fra nære og kjære,men det går som regel bra. Jeg er barre inne i en boble der jeg har mest lyst til å reise hjem til Nprge samtidig som at jeg trives jo her. Det er bare så kjedelig siden jeg ikke kjenner noen. :-)

Å så heldig du er som har vært på ultralyd. Jeg kan nesten ikke vente. Har også veldig lyst til å vite hva det blir. :-) Har jo tre jenter fra før så det blir sikkert jente nr 4. Både søstra mi og broren min sier at de ler seg ihjel hvis det blir en jente til ,men da sier jeg bare som det gamle ordtaket sier: "Gode elskere får jenter", hehe. ;-)

Hvordan er formen din da?

Vi har ikke fått noen time til ultralyd ennå, men vi venter spent.. Min samboer har ingen barn fra før, så dette blir nytt for han. Tror han gikk i en form for koma når jeg fortalte at testen jeg tok var positiv. Men han gleder seg stort nå. Han er utrolig flink med min 10 årige datter. Vil liksom at han skal få et mer forhold til denne graviditeten. Så jeg håper vi får komme til sykehuset på ultralyd snart. Sånn at han ser hvorfor jeg er kvalm av ingenting, hvorfor jeg klager på lukter, at maten ikke smaker helt som før... At det faktisk er et liv der inne...

Men som det er skrevet av flere her så er et netverk utrolig viktig.. og enda bedre vil det jo være om flere i samme situasjon kan dele erfaringer og tips. Jeg bor i nytt fylke uten noen form for nettverk.. Så dagene går med til å være hjemme... (ganske frustrerende). Prøver å jobbe litt innimellom, noe som er liksom redningen. Får vært "litt" sosial også da. Men ingen å prate med om svangerskapet.. Så nå har jeg kastet meg over nettet og funnet denne utrolige informative sidene her... så nå gleder jeg meg hver dag og håper jeg kan knytte noen form for kontakt med noen som sitter i samme situasjon som oss..... Noe å dele litt frustrasjon og gleder med.....

Hei!

Vi bor i Australia, og har termin 24/4. Vi har en 3 år gammel datter fra før.

Jeg har time til ultralyd neste uke, klarer liksom ikke å slappe av helt før det.. Sist hadde jeg flere ultralyder tidlig pga blødninger, men nå er jeg i uke 11, og har ikke fått høre hjertelyden engang..

Men alt er sikkert bra :)

Gleder meg til magen vokser, jeg!

Hei! Jeg har termin rundt 25.april. Litt usikker enda men skal til ul i dag !! Spennende. Har hatt litt blødninger og endel "krøll" før, så skal bli litt fint å få sjekka at alt ser bra ut. Venter nr. 4, minstejenta er ni mnd, så det blir litt tett. Var ikke helt planlagt, men som man reder ...

:-)

Annonse

Heia Deidei

Det finnes ikke en bedre følelse enn å få bli mamma og pappa. Vi har 9 månder alene med å kjenne på følelsen. Det kommer til å bli så stort for han å få være med på ultralyd og se at det faktisk ligger en baby der inne. :-) Høre hjertet som slår osv.....

Man kan gjerne si at før i tida før man brukte chatting og internet så var det så mye bedre osv, men jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skulle gjort uten maskinen nå som jeg bor i England og er gravid. Mannen min er borte fra 6 om morgen til 17-18 på ettermiddagene,så det er tøft og ikke ha den omgangskretsen som jeg er vant med å ha. Ikke kan jeg jobbe fordi jeg får betalt for å være med til england og ikke jobbe. Har vurdert å melde meg som frivillig gratis hjelp på et dyre hospits like borti her. :-)

Eldste datra mi på 10 går på privat skole og minste på 3 er foreløpig hjemme. Skal prøve å få henne inn i daycare etter jul.

Å jeg kjenner meg så igjenn på det der med lukter og miste smaken på mat. Jeg sliter hver dag med middagslagingen at når den er ferdig så er det så vidt jeg klarer å få i meg noe mat. Spes siden ettermiddagen og kveldene er værst når det kommer til kvalmen.

Har du fått mage?

Jeg får mage med engang nesten og så stagnerer den. Vanskelig å skjule den ja. Blir skikkelig oppblåst.

Heisann :-)

Velkommen hit. :-)

Jeg har heller ikke fått hørt hjertelyden enda,men regner med jeg får det på tirsdag når jeg har time hos jordmor.

Har du bodd lenge i Australia?

Jeg har bare bodd i england i snart 3 mnd,men skal bo her i 4 år. Spennende og skremmende på samme tid.

Gleder meg og til magen begynner å vokse skikkelig og ikke minst til å kjenne liv der inne.... :-)

Oi-oi-oi,ja tettere kan du nesten ikke få det. Men det blir jo koselig å da. Gratulerer så mye. :-)

Jeg venter også våres nr 4,så er veldig spent på om det blir 4 jenta. hehe.

Jeg har ikke vært på ultralyd enda så er veldig spent på terminen,men etter min beregning er jeg i slutten av uke 10 nå.

Blir spennende å få vite hvordan det går på ultralyden. :-)

Hei igjen.

Formen er fin den. Merker ikke så stor forskjell. Men må ha mat hver time, ellers blir jeg kvalm. Har ikke kasta opp pga det, bare to ganger da jeg var forkjøla.

Hvordan er magen deres? Merker at jeg ikke får på meg alle buksa mine lenger. Er nok mye luft og forskjellig der også. Har sliti litt med treg mage også, men tror det begynner å bli bedre nå.

Du og dine jenter :) Hvor gamle er storesøstre? Her blir det nr 1, men har lyst til å ha passe mellomrom mellom neste, da har de hverandre å leke med. Har selv en bror som er 1 år 3 mnd yngre enn meg. Hadde vært kjedelig uten ham.

Har tenkt litt på skjønn selv.. men vet ikke hva jeg ønsker eller tror :) Drømte om gutt en natt, men hvem vet. Nå tror jeg at det får bli en overraskelse, men meninga kan fort forandre seg. Blir vanskelig å kjøpe ting, bare lyseblå og rosa i butikken :S Hva om de sier feil, hehee - en rosa gutt?

Hei rbg27

Jeg forstår at det er tøft over der.. Alt er nytt og ingen "venner" som er der.. takker de høyere makter for internett... Bor selv noen timer unna familie og venner, så det blir ikke såå ofte kontakt den veien.. Jeg prøver å jobbe ennå, men sliter med vond rygg og nakke.. (det er plager jeg har slitet med før graviditeten). Nå håper jeg bare at graviditeten og hormonene kan dempe dette litt... Jeg gleder meg såå fryktelig nå..

Ja, har fått mage.. Har vel egentlig hatt det i en 3-4 uker allerede.. Er i 11 uke nå. Så jeg begynner å leke med tanken på om det kanskje kan være 2 der inne.. siden det synes godt allerede og mammaklær er tatt i bruk for flere uker siden... Så nå stuper jeg i postkassa hver eneste dag i håp om brev fra sykehuset om time til UL. Hadde vært litt greit å vite at det "er" noe der også..

hehe,ja da er det veldig likt her. Fik og mage for 3-4 uker siden,så det skal bli spennende med ultralyd. Er det 2 der inne så tror jeg at jeg skriker høyt. Gubben og forsåvidt. 4 unger er i meste laget og blir det 5 så vet jeg ikke mine arme råd. Tenk på hva det vil koste å bygge hus med 6 soverom!!!! Huff,tørr ikke tenke tanken engang.

Her i england har vi hus med 2 stuer og 3 bad og 7 soverom så her er det ingen problemer,men når vi kommer hjem etter 4 år kan det bli verre. :-))

Nei vi satser på at det er samme som før,magen som bare kommer tidlig og så får det stagnere etter hvert. :-)

mammaklærne er tatt i bruk her og,du aner ikke hvor mye fint det er her i england, og ikke minst billig. Kjøpte meg to dongeri bukser,en svart dressbukse og fire topper for under 600 kr. Fornøyd med det ja...

Hei..

Vi har tenkt tanken på "om" det er to der... Men vi klarer liksom ikke se konsekvenser ennå.. Men uansett så tar vi de imot med åpne armer.. Men det blir nok ingen fler etter de.. Men jeg håper bare det er som mamma sier... man blir fortere større med andre eller tredjegangsgraviditet... Hun vet nok det etter 3 barn selv... hehe.. Men nå er vi fryktelig spente. Når bruker det å være første UL?? Husker så lite etter førstegang.. Mener jeg fikk litt ekstra sjanser til UL da siden jeg fikk svangerskapsforgiftning i 7 mnd.. Er under ekstra god oppfølging nå. Lege 1 gang i mnd, jordmor skal jeg til første gang den 30 oktober.. Da skal far også være med... Tenkte også vi skulle kaste oss på svangerskapskurs.. kanskje bli kjent med fler i samme situasjon.. Det er jammen ikke lett å takle dagene om man ikke har noen å snakke med. Sambo er helt topp, men han forstår liksom ikke alt ennå...

Oj, er det såå billig der?? Jobber selv i stor kjede som selger mammatøy og babytøy.. Tro jeg klør i fingrene etter å kjøpe.. Er jo såå mye søtt.. Men jeg må vente. Tenkte at jeg skulle begynne handling etter jul..

Det er da ikke noe galt i å gå stilig kledd om man er gravid også vel?? Du bør virkelig være fornøyd med kjøpet ditt.. Tror ikke jeg hadde fått det til selvom jobben min består av å selge sånt tøy...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...