Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 jeg har vært sykemeldt i 1 år nå.. har begynt å jobbe 60% nå.. med de resterende 40% blir evt satt om son attføringspenger... :S jeg har nå litt over 6 mnd igjen av svangerskapet og kommer ikke til å kunne jobbe så mangen mnd til pga at jeg venter tvillinger og jeg har en hard fysisk jobb... hvordan blir da min permisjon støtte reknet ut da*?? eller kommer jeg ikke til å ha rett på den??? noen som skjønner hva jeg mener og vet svaret? jeg kommer sikkert til å bli sykemeldt fullt igjen om noen mnd....
Mor til en stor og en liten Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Du får kun foreldrepenger regnet ut fra arbeidsinntekten din. Attføringspenger får du ikke foreldrepenger av siden de ikke gir grunnlag for foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Jeg er også ganske sikker på at du må ha jobbet 6 mnd før du har rett på nye sykepenger etter at du har vært sykemeldt 1 år.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Du må være arbeidsfør i 26 uker for å ha rett på et nytt år med sykepenger. Blir du sykemeldt ut over arbeidsgiverperioden før det er gått 26 uker, kan du få rehabiliteringspenger. Det kan ha veldig stor betydning for retten din til foreldrepenger hvis du ikke greier å ha arbeidsinntekt i 6 av 10 siste mnd før permisjon. Jeg ville tatt kontakt med saksbehandler på NAV.
1+2=3barn Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 fant ut i dag at jeg får rehabiliteringspenger.. får jeg da permisjonspenger i permisjonen?????????????
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Du må nesten snakke med nav om det. Slik jeg ser det ut fra det du har skrevet ser det dårlig ut om du ikke klarer å jobbe i 60% stillingen din i 6 mnd. Jeg mener du ikke har rett på sykepenger om du blir sykemeldt siden du har hatt det i ett år og man får ikke foreldrepenger av rehabiliteringspenger. Om du ikke kommer til å få foreldrepenger kan du få dobbel engangsstønad siden du venter to barn.
1+2=3barn Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 permisjonen begynner 3 uker før termin sant??????????????????? om jeg klarer å jobbe 60% fram til 6 mnd er gått... har jeg da rett på foreldrepenger'????? er ikke lett å skjønne dette systemet :S
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Du må ha hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de 10 siste månedene før du går ut i permisjon. Pensjonsgivende inntekt er bla. arbeidsinntekt og sykepenger. Hvis du ser tilbake 10 mnd fra du har tenkt å gå ut i permisjon, har du 6 mnd med sykepenger/arbeidsinntekt ?
1+2=3barn Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 om jeg går ut i permisjon 3 uker før termin har jeg 3 mnd med sykemeldig med sykepenger og 3 mnd med 60% arbeidsintekt og de resterende 4 mnd må jeg få rehabiliteringspenger om jeg ikke klarer å jobbe mer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå