Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Jeg har kjøpt bugaboo i Spania. Har betalt ca. 1100 € For vogn, stelle pose, maxi cosi og adaptere. Etter å ha sett på babytrader så ser jeg at det er ca samme pris Jeg får foresten den nye chasisen hvor blant annet hjulene er forbedret til å ha noe silikon greier inni så de ikke punkterer. Er det noen som har ligge skinn i bugabooen? Tenkte jeg skulle kjøpe skinnet fra nøstebarn, men er usikker på hvilke størrelse. Vil også kunne bruke det i sengen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Hvilken bugaboo har du kjøpt da? Camelon? Jeg har også kjøpt Bugaboo i dag! Bee har jeg kjøpt. Men ikke fått den enda da, en jeg kjenner skal ta den med fra USA. Gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg har kjøpt Camaleon. Er det noen som vet om man kan risikere at man må tolle vognen inn når man kommer til norge? Vognen skal jeg ta med som spesial bagasje.
mammaoggullunge Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Barneutstyr et tollfritt inn til Norge, men ikke momsfritt. Må betale moms.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Du kan ta med deg varer for en viss sum (var det 10 000 da mon tro!?) når du ankommer Norge, så ingenting trenger å betales moms på. (eller toll). Hvis du har kjøpt masse klær på ferie i utlandet, går man vel ikke på rødt i tollen!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 varer for inntil kr 6000 er det du kan innføre toll- og avgiftsfritt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Har du med et barn er det hvertfall ikke noe problem. Uten kan de kanskje spørre deg, men jeg ville spilt uskyldig. Tror ikke du fåt noe "straffetoll" for at man går på grønt med vogn. Vin/tobakk vet man jo reglene på, men vi vanlig dødlige kan jo ikke alle tollregler for øvrige ting så kommer sikkert unna med litt "ups det visste jeg ikke...." vil jeg tro. Det er vel neppe dette de er ute etter å ta i tollen heller. Pass på å lande sammen med Amsterdam-flyet, da har tollerne mer enn nok med å se etter potensielle narko-smuglere... hehehe
carmencita Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Hei! Jeg kjøpte også buggisen min i Spania for en tid siden. Vi kjøpte fraktbaggen, og sendte den som spes bagasje fra Spania til Norge. Måtte IKKE betale moms eller toll. Har aldri hørt om at de har stoppet noen for å "sjekke om de har kjøpt en ny vogn...." Vil tro de har annet å bruke ressursene sine på. Går så fint, atte! Bare husk å fa tilbake momsen for spania-handelen (16 %) på flyplassen! Men det må du få et skriv på i butikken du handlet.... Sånn sett sparer du nok litt mer enn som så! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå