Gå til innhold

Vil jobbe i barnehage,men ha med eget barn. Mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort ønske om å jobbe i barnehage. Vil senere ta førskolelærerer utdanning, men vil ha litt praksis først. MEN, jeg har jo datteren min på 8mnd som jeg ikke får noen barnehageplass til. Mitt spørsmål er; finnes det ordninger hvor man kan få plass til sitt eget barn i samme barnehage som man selv jobber i? Det vil altså si at jeg har med et barn selv når jeg søker på en stilling. Er dette mulig? Er gla for alle tilbakemeldinger:)

Fortsetter under...

det er opp til den enkelte barnehage å avgjøre om ansatte automatisk får plass til sine barn.det er vanlig at dette gjelder for pedagogiske ledere, noen ganger og for assistenter. siden du skal søke jobb vil barnehagen sannsynligvis ikke ha en ledig plass til ditt barn nå. de kan søke om, og få, dispensasjon til å ta inn et ekstra barn. så lenge barnehagen kan gå god for at det vil fungere vil ikke det bli avslått. etter nyttår frigjør de som blir tre år også plasser. hvorvidt disse er lovet bort kommer an på den enkelte barnehages praksis. noen barnehager syns det er uproblematisk at ansatte har barna hos seg, mens andre krever at barna går på en annen avdeling, det siste er nok best for alle parter etter min erfaring...........

lykke til med jobbsøking!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...