Gå til innhold

dette kan hjelpe dere til å slutte;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om røykere ikke liker å få statistikk over skadene røyking har, de som vil kan jo lese her og bli mer oppmuntret til å slutte dere andre kan gå ut!

Rundt 10% av alle dødfødsler er forårsaket av røyking under svangerskapet!

Risiko for krybbedød er 2,5 ganger så høy hvis du røyker under svangerskapet! Sover du i samme seng som barnet etter det er født er det 18ganger større risiko for krybbedød!

15% av alle for tidlige fødsler er grunnet røyking!

De som røyker risikerer og få redusert sjansen for å bli gravid med 20-40%

Nikotinkonsentrasjonen hos fosteret kan være opptil 15% høyere enn hos deg! Dette kan påvirke celledelingen!

Og dette er ikke noe som folk har funnet på, det er fakta! =)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet

Røyking kan også være grunnen til dødfødsel og alvorlige livstruende blødninger under fødsel. F.eks at morkaken løsner for tidlig.

Mamma har hatt 2 slike fødsler der både hun og brødrene mine nesten holdt på å dø. Og hun røyka!

Jeg har sluttet nå, vet at det er sykt vanskelig.

Og det går enda ikke en dag uten at jeg har lyst på en røyk.

Men når røykesuget kommer ser jeg på babyen jeg har ifra før av og tenker på alt jeg har utsatt han for med røykinga mi under vsangerskapet.

Røyket litt gjennom hele svangerskapet med han. Det angrer jeg så på at det er forferdelig.

Fødselen gikk bra og alt. Men jeg våkner i alle fall 2 ganger per natt for å sjekke om han puster og er livredd for at med tiden kan han bli alvorlig syk pga at jeg utsatte han for røyking mens han bodde i magen min! Skjer det kommer jeg til å klandre meg selv resten av livet!

Vær så snill å slutt med røyken, i alle fall mens dere er gravide!

Jeg vet så altfor godt at det er vanskelig...

Skal enda ikke love at jeg klarer å holde meg. Men jeg skal prøve alt jeg makter å la være...!

Jævla drittrøyk....hater den!!!

Skrevet

"Rundt 10% av alle dødfødsler er forårsaket av røyking under svangerskapet! "

Dvs at 90 % av alle dødfødsler skyldes andre årsaker enn røyking

Skrevet

Jeg vil bare si at hvis du hadde hatt peiling på forskning hadde du også forstått at dette ikke er fakta, dette fordi en røyker kan oppleve en dødfødsel men man kan ikke være sikker på at det var røyken på samme måte som de som ikke røyker kan man ikke være sikke på årsaken. Den nyeste forskningen viser at overvekt er farligere enn røyk, men det er på samme måte her man kan ikke være helt sikker på dette da det kan være enda flere komponenter. Jeg kjenner 2 som har mistet i krybbedød og jeg kjenner 4 som har hatt dødfødsler ingen av disse røkte, hva er da grunnen. Jo det er så mange svar på dette at det er umulig å vite i hvert enkelt tilfelle hva som er årsaken. Jeg kjenner en annen kvinne som kom i en krise da hun var gravid, hun mistet mannen sin. Hun røkte 30- 40 sigaretter om dagen, helt forferdelig men hun klarte ikke tenke på barnet. Da hun hadde født barnet sa en av jordmødrene at morkaken hennes var et godt eksempel på en som ikke hadde røkt i svangerskapet. Hvordan går dette an, jo jeg tror faktisk at ting er mer genetisk enn man i dag tror for hun skulle jo bli et skrekkeksempel. I dag er gutten hennes 15 år og frisk som en fisk, han skulle jo vært kjempesyk. Jeg er ikke for røyking det er ikke det jeg skal frem til, men at det er noe som ikke stemmer med all skremsel på området, ja det må det være. Hvis ikke hvorfor er det ikke flere som opplever katastrofer både før og etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...