onam * mai 07 + september 08 Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Her har vi slitt i over to uker med at han drar i puppen og hylgriner når jeg legger han til på dagen. Har prøvd alle tipsene fra ammehjelpen sin hjemmeside. Da det ikke hjalp tok jeg kontakt med ammehjelperen i kommunen her. Hun sa at noen ganger blir utdrivingsrefleksen tregere etterhvert. Ungen blir da utålmodig fordi melka ikke kommer med en gang. Jeg skulle prøve å forberede puppen slik at melka kommer nokså med en gang jeg legger han til. Og det hjalp!!! Nå går det veldig greit å amme igjen :-) :-) Ville bare dele dette med dere, kanskje det hjelper noen...?
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 dytter denne opp jeg, for det er det mange som har lurt på
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Kan også bruke Syntocinon nesespray for å sette igang utdrivningsrefleksen Hvordan forbereder man forøvrig puppen? Har aldri fått til d jeg :/
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 26. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg liker ikke nesespray, så jeg prøver å unngå den :-) Blir ikke lett å forklare hvordan jeg forbereder puppen, men skal prøve... Jeg ruller vorta mellom to fingre til den blir stiv. Så legger jeg tommel på den ene sida av vorta og pekefinger på den andre. Drar huden med lett trykk utover, trykker sammen når jeg skyver fingrene sammen. Etter to ganger kommer det noen dråper. Fortsetter til jeg merker at utdrivningsrefleksen setter i gang. Ammehjelpen har også skrevet om håndmelking. De forklarer det sikkert bedre enn jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå