Gjest Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Noen kvelder. ca 2 ganger uken (kanksje mer) virker det som om at han ikke får nok melk. Kan ligge ved puppen i timevis.... fra ca 19 - 02 . kan se at han får melk, og han gulper (litt) etter å ha "tømt" begge brystene. Men etter det vil han ha mer. Merker at han spreller og fekter, og blir ikke mett. Engang ga sambo han MME, og da ble han fornøyd og sovnet etterpå. Jeg pumpet meg da neste morgen. Dette fikk han på kvelden, men drakk i tillegg til det rikelig av begge brystene. Er redd at melkeproduksjonen min ikke er bra. I går ammet jeg nesten hele kvelden og fra 00-03. da sovnet vi av utmattelse, I morges virket det heller ikke som om han ble mett. Begynner å føle meg frustrert. Føler at jeg ikke får tid til å pumpe og vil helst ikke gi MME, da jeg er redd at det skal bli enda verre. Vanlige dager er han meget fornøyd. Han sover utrolig mye, så jeg prøver å vekke han om dagene for å få han til å spise mye da. Vil tilføye at han var 4030 g ved fødsel og 6000 g ved 6 ukers kontroll. han er nå snart 7 uker. Burde jeg gi tillegg, bør jeg evt pumpe? Føler meg utrolig frustrert og deppa.
trollet66 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Pumpe om morgenen når du har mye melk, og go han dette om kvelden når han vil ha mer, så slipper du å gi mme - men han blir fornøyd. Det er likevel bra å la ham amme hyppig om kvelden, da får han i seg mye av den fete melka!
Snappie Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Kanskje det blir for mye kav for deg slik at du stresser og dermed reduseres melkeproduksjonen? Det er en her inne som har skrevet et innlegg om at etter at hun begynte med MME som tilskudd så økte produskjonen. Kan kjo være greit å prøve i en overgangsfase til du slapper mer av og dermed så øker produksjonen. Jeg gir MME på kveld. Da pumper jeg meg i stedet og gir neste kveld i tillegg til MM eller MME. Har da alltid et måltid med MM i kjøleskapet. Eller jeg hiver det i fryseren. Min jente er også 7 uker. Det blir jo ikke for å erstatte min melk men gies som et tillskudd. Ingen får erstatte melken min så lenge jeg har den;)
Gjest Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Hei, føler du har helt rett i det du sier. Jeg pumpet to ganger i går på ettermiddag, fikk tilsammen 40 ml. Jeg var ikke fornøyd med det, men da hadde jeg iallefall litt å tilføre på kvelden. Det som hendte var jo selvsagt at han virket god og mett. I dag har jeg pumpet og fått ca 60 ml. og det står i kjøleskapet til kvelden. Føler jeg har senket skuldrene litt allerede. Så jeg tror nok du har rett. Kjente jeg ble skikkelig oppkavet og svett etc da han ikke fikk nok. Men nå som jeg har litt slapper jeg av. Regner også med at pumpingen går lettere med litt øvelse. Pumper rett etter at han får mat, så det virker jo som om det er masse melk der Sambo har lest ammebøker og surfet på nettet og støtter meg veldig. han har "oppdaget" at kveldsammingen er problematisk når vi har vært ute på dagen på shopping, hos venner etc. Det er iallefall godt å høre at andre har det som oss. Men så lenge jeg får pumpet litt MM får han det på kvelden, fremfor MME. Men om det ikke blir nok, er det godt å vite at det finnes MME i huset. Har planlagt å la han ligge lenge på kvelden når han ønsker det å gi MM når det "kriser seg til" og heller pumpe på morgenen
Blue Lady Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Støtter henne over her at du kan jo gi mme av og til. Det er ikke noe nederlag og babyen lider ikke noen nød av å få mme av og til. Kanskje du klarer å senke skuldrene og dermed øker melkeproduksjonen. Dessuten er det viktigere at du er uthvilt og opplagt og har det bra enn at babyen må få ALLE måltidene med mm. Prøv deg litt frem og vær stolt av at du klarer å amme! jeg klarte ikke å amme første gang, og misunte de som hadde det som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå