MissAntrop Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Nå er det jo sånn at bud ikke kan aksepteres før tidligst 24 timer etter siste visning. Dvs at en visning på en bolig som var fra kl 1830-1930 i går kan tidligst aksepteres kl 1930 i dag. Når er det lurt å legge inn bud da? Prata med megleren som sier at han har visning i dag kl 1930 sånn at han anbefalte og så helst at akseptfristen ble satt til kl 0900 i morgen tidlig. Hva gjør vi??
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Når et bud ikke kan aksepetres før tidligst 24 timer etter siste visning og det er visning idag klokken 19.30 så kan dere ikke gi bud som går ut før 24 etter visningen ikveld er over. Dermed går det jo ikke å gi bud som går ut klokken 09.00 imorgen. Da er det godt over 10 timer for tidlig
Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Hvis ingen har lagt inn bud, så er det heller ikke noe å stresse for. Bli stående på interessse listen om noe skulle skje og sørg for å ha alle papirer i orden. Hvorfor være så ivrig? Litt is i magen er lurt.
Forskeren Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Ville lagt inn bud som gikk ut i kveld jeg da. Klart megleren sier det, for han vil ha mange budgivere og høy pris. De som kommer på visning i kveld vil da få ekstra press på seg (til din fordel!) og kanskje ikke ha mulighet for å sjekke bank ol. Dersom selger avviser budet ditt er det jo bare å høyne og utvide fristen. Lykke til!
Forskeren Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Å ja, nå så jeg, etter SISTE visning, da går det kanskje ikke i kveld men i morgen kveld...
Gjest Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 blueberry; visninga var i går Jeg vet ikke helt når det lønner seg jeg.. Tror egentlig ikke at det har noe å si.. men går jo an å vente til det kommer inn bud.. og hvis den 24 timers fristen da er borte kan jo dere sette inn et bud og si at det står til da og da.. for det går jo ikke så lenge 24 timers fristen ikke har gått ut.. men selv om fristen har gått ut så vil jo megleren anbefale dere å sette god tid.. men det er jo for at han og selgeren skal få mulighet til å få høyere bud.. megleren er jo på selgerens "side"... Ble litt rotete det her.. men uansett.. Lykke til
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Men hun skrev jo at megleren har visning idag å....hmmm....er det et annet hus han har visning for??? I så fall hadde jeg avventt litt for å se, lønner seg å ha is i magen. Hvis det ikke har kommet inn bud før så sett inn et bud klokken 14.00 imorgen som varer til 16.00 Og legg dere ca 50.000 under hva dere kan tenke dere å gi. Hvis de ikke aksepterer budet, så be dem komme med motbud. Ikke gi et høyere bud dere. Det er det megleren vil. Og hvis dere synes dems motbud er for høyt så gi dem et motbud som er litt høyere en det dere gav første gang.
Pampers123 Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Budet må stå 24 timer etter siste annonserte fellesvisning. Ikke alltid det lønner seg å ha is i magen heller.. Og heller ikke å starte budgivinga lavt.Vi gjorde det på flere hus og vi mista de alle.Når vi startet lavt, dro vi med oss en hau av folk på budrunde, og det endte med at det ble forhøyt. Kjøpte oss akkurat hus, vi la inn bud på formiddagen etter visninga, 150 000 over taks, og vips så var huset vårt Var kanskje ikke så mye hjelp i hva jeg skrev til deg, men lykke til med huskjøp uansett
MissAntrop Skrevet 25. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2007 Altså, visningen på denne boligen var over i går kl 1930. beklager at jeg forvirret dere med visning i dag, men det er på en annen bolig, dvs at megleren er opptatt når 24 timers fristen er gått ut. 17 stk på lista så det kommer vel inn noen bud. om vi blir de første så hadde vi tenkt oss å legge oss litt over prisantydning. Mange budrunder begynner jo en del under og da henger det som oftes flere folk med på budrunden. Vi så det da vi solgte vår leilighet forrige uke. 7 stk på liste, ei la inn bud på 10 000 over takst og da gidda ikke resten av lista følge med videre. Med de avisoverskriftene som er i dag og spådommene om forventet boligkrakk får folk til å tro de skal kjøpe billig, dvs under takst..
miapia Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Kanskje megleren har lyst på litt tid med familien sin og vil ta budrunden i normal arbeidstid? Med 17 stk på liste blir det ikke mye kveld igjen om alle skal by....
lykketrollet:) Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Det er sant som megleren sier, og han sier ikke det for å lure dere på noen måte. Husk at det er ingen på meglerens kontor til å ta seg av bud etter stengetid. Dermed kan ingen legge inn skriftlig bud etter at kontoret hans stenger, ergo: megler og selger har kun deres bud å jobbe med, og i dette tilfellet tror jeg nok selger velger å avslå bud fra dere dersom fristen er på kvelden. Eller de velger å gi dere et motbud med tanke på fristen. For deres egen del ville jeg satt budfrist kl. 9 i morgen tidlig. Eller maks en halv time etter at meglerkontoret åpner.
miapia Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Megleren kan ta imot bud utenfor kontoret om han kan protokollføre det hjemmefra (regner med at mange har den muligheten). Alternativt kan andre meglere som befinner seg på kontoret ta imot det skriftlige budet...
firemerkersmør Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Jeg legger av prinsipp ikke inn bud som står over natt. Legg fristen på 19.30. Deres problem at de har visning sent. men legg inn budet så tidlig atd e får sjekket finansiering. Hvis de ikke aksepterer, så får de se om de er så heldige at dere legger inns amme budet i morgen. Og selger kan akseptere budet før budfristen er ute.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 Hm var ikke sånn da vi solgte huset, hadde budrunde ved 18 tiden, kl 16 dagen etterpå kunne vi stoppe budrunda. Men det er jo ikke bestandig det blir budrunde heller da og da kan selger bestemme om enn vil vente noen dager.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. september 2007 #16 Skrevet 25. september 2007 Du må for all del ikke legge inn bud på 2 hus. Vent med å legge inn bud på det andre huset før dere er sikkre på at dere ikke har vunnet noe bud på det første først
Gjest Skrevet 25. september 2007 #17 Skrevet 25. september 2007 Om det er 17 stykker på listen hadde jeg lagt budet høyt,ikke mye under prisen ihvertfall.Det ble solgt en leilighet for litt siden,16 på listen.Føste bud lå et døgn etter siste visning,et lavt bud.Like før fristen på 24 timer gikk ut,hadde alle 16 kommet med bud.Megleren rakk ikke ringe rundt,måtte bare ta imot de bud som kom.Gikk for 400 hundre over takst,65 m2 litt under normal standard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå