Gøril og Jesper :) Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Etter at jeg har fått mange beskjeder om at Jesper ikke er helt frisk, eller at de ikke vet hva som feiler han.. Så har jeg stresset masse og mistet litt av melken min. Hvordan skal jeg få øket produksjonen min? Har pumpet meg en gang i dag, fikk ut 100ml (ti minutters pumping) på en pupp. (pleier å få mye mer...) Skal jeg da gi fra den puppen jeg pumpet, eller den andre neste gang jeg ammer? Han får mat hver 3.time. Pleier også vanligvis og amme fra den ene puppen om gangen. Jeg trenger noen tips for å øke produksjonen min, for jeg vil jo ikke miste melka..
Gjest Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Jeg har en gutt på 2mnd og får ut mye mindre enn deg. Han er likevel mett og fornøyd. hvis du vil øke så drikk godt med te, spis og pump ofte. Jeg brukte en nesespray som jeg fikk fra legen en liten periode. Kanskje gi fra den andre først og så den du pumpet fra hvis han ikke er fornøyd etter det. Er ingen amme ekspert så du får sikkert flere tips. Lykke til:)
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 100 ml fra èn pupp da gitt! Jeg får 80 ml tilsammen når jeg pumper på kvelden jeg... Sukk... Kan du ikke ta en økedag eller to da? Hvor du legger han til feks hverannen time? Du må amme og pumpe fra annenhver pupp syns jeg. Slik at ikke den ene overproduserer og den andre blir sprengt Hvis du skjønner. Du mister nok ikke melka. Bare pass på å spis og hvil deg, så kroppen har engrgi til å lage melk, så går d nok fint. Høres ikke ut som d er noen fare enda i hvertfall, så mye som du greier å pumpe
Gøril og Jesper :) Skrevet 25. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2007 Takk for svar. Jesper er også forkjølet, så han spiser veldig lite når han først spiser.. Er ikke noe vits i å legge til han uten at han er sulten selv. Han spiser nemlig kun om han er skikkelig sulten. Dessuten sliter jeg veldig med å vekke han, da han sover veldig mye... Vekker han hver 3.time til mat på dagen, og hver 5.time på natta. Han er 8 uker. Jeg er ikke så flink til å hvile kroppen nå. Sover nesten ikke heller. Men dette er fordi Jesper er under utredning på to store sykehus, og da blir man bekymret og redd, og stresser veldig mye.. Håper ikke jeg mister melka. Jeg ska gjøre som dere tipser meg om, det høres lurt ut. Takk igjen for hjelp:) D går jeg i gang med å pumpe den andre puppen
trollet66 Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Pump det brystet han ikke spiser etter hvert måltid, og frys ned, så har du litt i reseve. Synes du han spiser mindre nå enn venlig, kan du tømme det brystet han alt har spist av sammen med det ¨fulle¨, så avtar ikke produksjonen, men du øker den litt når du tømmer, gjør dette hver 2-3 time et par dager så skal du se.
LRMG Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Hvis du pumper deg samtidig med at han suger på det andre, så er det lettere å få ut mer melk. Litt plundrete å pumpe med bare en hånd, men det er det eneste som funker for meg - ellers får jeg nesten ikke ut noe. Og hvis han får i seg for lite, så oppdager de det vel på sykehuset? Sender deg gode, ammefremmende klemmer! (Og om det er noen trøst, så sover min lillegutt helt enormt mye - er bare våken noen små halvtimer om dagen selv om han er helt sunn og frisk)
Gøril og Jesper :) Skrevet 25. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2007 ja, det er litt trøst det LRMG Godt at han er sunn og frisk Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til å pumpe samtidig som jeg ammer, fordi jeg bruker begge hendene til å holde lillegutt når jeg ammer.. Kanskje mannen kan hjelpe Må jo prøve det.. Skal på sykehuset i morgen og da regner jeg med det blir veiing. Veia han i dag på helsestasjonen,og da hadde han kun gått opp 60 gram på 4 dager.. Ikke noe særlig til vektøkning det Er litt redd for at han skal bli dehydrert så håper han tar flaske i kveld, for da ser vi hvor mye han får i seg. Jeg stresser så fælt om dagen, og merker at puppene blir "mindre og mindre" for hver dag.. (jeg har små pupper fra før, så merker jo det), så jeg MÅ jo ha mindre melk enn før. men, det går vel bra til i morgen regner jeg med Takk for svar trollet66 også )
LRMG Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Som jeg skrev i det andre innlegget: Min ble også superslapp og helt i koma da han fikk for lite mat. Så snart vi fikk i ham mer, så begynte han å våkne av seg selv for å få mer og da gikk det seg til. Hadde jo vært genialt om problemet deres var så "enkelt".
LRMG Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Så forresten svaret ditt på Småtroll ang. bæresjal. Det trengs ikke sys i det hele tatt, og er superenkelt å knytte på seg. Hvis du bor i Oslo, kan du gjerne prøvelåne mitt og jeg kan vise deg hvordan du knytter det på deg og putter junior oppi. Ikke vanskelig i det hele tatt. Bare si ifra hvis du er interessert, så kan vi ordne det!
Gøril og Jesper :) Skrevet 25. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2007 Jeg er kjempeintressert LRMG (høres nesten forelsket ut her nå ser jeg) Bor i Nittedal, men ikke langt fra oslo det Er forresten ei supersnill dame på dib som har sagt seg villig til å lage MeiTai til meg, så da trenger jeg sikkert litt hjelp til å få det på kroppen min, og om du kunne vist meg det, hadde jeg blitt veldig glad :-)
Gøril og Jesper :) Skrevet 25. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. september 2007 LMRG, sendte deg en PM jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå