Gå til innhold

hvordan kjennes egentlig nedpress ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg visste ikke at det var noe eget begrep før jeg var hos jordmor for to dager siden, jeg fortalte henne om hvordan jeg hadde det. Jeg er i uke 35 og babyen presser nedover mot bekkenbunnen og det er veldig ubehagelig, ikke vondt, men ubehagelig på den måten at jeg føler at jeg hele tiden må tisse, eller som om noe presser ned mot tisseblæra. Babyen har lagt seg med hodet ned og nesten hver gang jeg står og går, kjenner jeg dette presset. Jeg er annegangsfødende og det er mere tydelig da pga at bekkenbunnen er mindre stram. Jeg fikk et hefte om trening av bekkenbunnmuskulaturen og kniper nå igjen for harde livet. Jordmor presiserte hvor viktig det var med disse øvelsene etter fødselen også, for å forebygge urinlekkasje senere. Jeg regner med at dette ikke blir noe bedre de siste ukene... har noen av dere erfaringer med dette?

Jeg har det sammen og kjenner det spesielt naar jeg gaar i nedoverbakke:-)

Selv om jeg har tisset to minutter foer, kjennes det ut som om blaera er fullsprengt igjen. Merkelig. Kjenner det ogsaa hvis jeg har gaatt lenge. I gaar kjente jeg det bilen med kjaeresten min naar vi kjoerte paa hellestein i nedoverbakke...AU!! veldig ubehagelig:-(

Visste ikke at det het nedpress, da laerte jeg noe nytt. Dere andre som sliter litt med de samme symptomene har dere ogsaa babyen langt nede i magen? Jeg faar ofte den bemerkningen fra andre, at babyen min ligger langt nede.

Ha en fin mandag:-)

Annonse

er ubehagelig, da det føles ut som en bestandig må tisse..

bebien min har ligget med hodet ned i 6 uker, men med bevegelig hodeleie, festet seg i forrige uke og jeg har 56 dager igjen..

men er blitt mer extremt nå etter at hodet festet seg så blir nok verre jo lenger ned i bekkenet barnet ligger.. vil automatisk trykke mer på blæra sku en tru..(??)

legen sa det var viktig med knipe øvelser og bekken øvelser for å styrke muskulaturen i bekkenet slik at en forebygger urinlekasjer senere i livet, som nevnt tidligere ;)

ha en fin dag alle sammen ;)

spurte legen min om det, for jeg føler jeg ikke gjør annet enn å tisse, han sa da at det er fordi det er et konstant trykk på blæra med evt spark/slag fra barnet og da vil vi føle en trang til å tisse, selv om vi egentlig klarer å holde oss litt til..

men jeg vett jo ikke.. men hørtes ganske logisk ut da han sa det.. for hvis du må tisse og får trykk på, så er det ikke lett å knipe igjen alltid.. hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...