Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Beklager at jeg er så tunglært, sliter litt med konsentrasjon så tenkte å høre her: Kan man spise alt pålegg unntatt spekemat? det står jo ingenting om varmebehandling på pakkene.. Vakumpakker må vel være trygt nok. Også et idiot spm (dobbeltbeklager dette) MEN:. skal man holde seg unna all ørret (den er tydeligvis fra ferskvann og stort sett alltid over 1 kg...???)' Kan man spise reker?
Gjest Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Les denne http://matportalen.no/Emner/Gravide
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Krabbeguri igjen her....Referer også til ovennevnte liste. Man kan spise pålegg som ikke er speket, men et godt tips er å sjekke farge, lukt og utløpsdato på pakningen. Prøv å spis pålegget så ferskt som mulig. Ikke spis røkelaks, gravet laks etc pga fare for listeriabakterien, ei heller tunfisk som er over en viss størrelse ( det sies at Tunfisk på boks er ok, fordi denne ikke er produsert av større fisk som kan inneholde tungmetaller). All ferskvannsfisk over 1 kg bør man holde seg langt unna pga forurensning og dioksiner. I tillegg bør man ikke spise kjøtt fra vilt, for eksempel rein fra høyfjellet, da det er fare for Beccherel i slikt kjøtt. Det samme gjelder fjellsopp. puuh...åsså unngå som sagt upasteuriserte melkeprodukter osv...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 PS: Glemte å si at reker...det kan du spise så masse du vil av..hehe, jeg har jo som sagt skalldyrdilla, og spiste sikkert et kg ferske reker i går alene!! Hehe, mannen min satt bare og måpte :-) Krabbeguri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå