Gå til innhold

Noen som kan svare??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok abort for 2 uker siden..Barnet var planlagt.Alt gikk bra til hormonene kicket inn og jeg mistet alle følelsene for samboern min..siden jeg har et barn jeg har vært alene med i 7 år kunne jeg ikke tenke meg å unne et barn til et liv uten pappan sin eller med delt omsorg..Det avgjørende var at jeg hadde så kraftig svangerskapskvalme at jeg ikke fikk spist sovet eller gjort noe annet enn å ligge rett ut,svimte av og kastet opp omtrent hele døgnet..Men nå angrer jeg.. ikke mange dagene etter aborten når hormonene forsvant hadde jeg de samme følelsene for samboern min igjen.Så det utrolig hva hormoner kan gjøre..Spm mitt er når kan jeg bli gravid igjen?jeg har blødd i 14 dager ,men ikke mye.Men igår begynnte det med mer enn det jeg har hatt..er dette mensen?Kan jeg bergene gårsdagen som først dag mens?Mitt andre spm er om det finnes en sprøyte/vaksine jeg kan ta i forkant for å ikke bli så utrolig dårlig?Mener å hørt snakk om dette men ikke fått tak i info om det?Tar imot all informasjon med stort takk! Denne gangen skal alt bli anderledes og nå vet jeg at det som venter meg følesesmessig er hormonene som tar overhånd.Noen vil si at det ikke er sikkert at jeg vil bli dårlig denne gangen,men dette var mitt 3 svangerskap og alle har vært like ille,så forventer ikke noe annet denne gangen desvere..

Fortsetter under...

Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Da jeg ble gravid var det også planlagt, men noe skjedde. Fikk panikk og avsky for frøet i magen - eneste jeg tenkte var å få det bort. Nå i ettertid skjønner jeg ingen ting. Hvem var den personen som tok over kroppen min i de ukene jeg gikk gravid?!

Så jeg har også villet bli gravid igjen - har nå ventet ett år siden aborten, og skal starte prøving om noen måneder ...

Men over til spm dine;

Virker litt usannsynlig at du har fått mensen allerede nå. Jeg fikk også ekstra kraftig blødning etter noen uker, men dette var rester som skulle ut. Mensen kom ikke før 5 uker etter aborten. Selvfølgelig kan det hende det er mensen du har fått, men jeg tviler på det. Ikke skal man ha sex så tidlig etter aborten heller, med fare for infeksjoner, så jeg ville ventet litt om jeg var deg ...

Sprøyte mot svangerskapskvalme har jeg aldri hørt om, men vet at legen kan gi ut noen tabletter i ekstreme tilfeller. Det finnes jo også mange kjerringråd og leveregler som skal hjelpe mot bedre form - og heldigvis så pleier ikke kvalmen å vare i så mange uker.

Lykke til :)

Hadde det slik jeg og, eneste som betydde noe var og få den bort... jeg var i elendig form! Sambo hatet jeg! en sutrete 1åring hjalp heller ikke på! Enda var barnet planlagt!! Jeg skjønner ikke hva som gikk av meg, jeg som nettopp hadde mistet og som egentlig var imot abort!

Problemer i forholdet til meg og sambo syns jeg ikke var gyldig grunn egentlig, men fan jeg ble jo så sinna på han!!

Men men, tok abort, det gikk veldig galt!

NÅ er jeg da gravid igjen=) ikke så dårlig denne gangen, og ting ser litt lysere ut! vurderte faktisk abort denne gangen og, men tok meg kraftig sammen og sa til meg selv at det ikke er verdens undergang og bli alene, om det skulle skje!

Ble gravid 3mnd etter aborten!

NB: IKKE LES DENNE HVIS DU ER SÅRBAR (gjelder kun siste avsnitt). JEG HAR ABSOLUTT INGEN ØNSKER OM Å GJØRE VALGET OM ABORT VANSKELIGERE FOR NOEN. JEG ER FOR FRI SELVBESTEMT ABORT, SELV OM DET ER ET VANSKELIG TEMA. Herved er dere advart.

Prøv akupunktur mot svangerskapskvalme.

Jeg også er/var ekstremt kvalm, svimmel og uvel, og skjønner etterhvert at jeg MÅ være DRITSTRENG med spise og drikke-regime. OG med å sove nok. trenger bortimot 10 timer natta. Spise små måltider, sunn mat, drikke mye vann og juice. ALDRI tillate meg selv å bli for sulten, ALDRI mer enn 2,5-3 timer mellom hvert måltid. ALLTID ha noe kjeks, frukt eller en yoghurt i nærheten når man ikke er hjemme.

Forsøk å ikke falle for fristelsen for ting som kan gjøre kvalmen verre. Det varierer sikkert fra person til person hva det er som eventuelt forverrer det, men hos meg er det søte ting, kaker, snop, frukt som er litt for søt/overmoden. Altså ting jeg innimellom får ekstremt lyst på. Gele eller sjokopudding med vaniljesaus? MMmmmmmmmnamnam. Men det er IKKE lurt - for meg i hvert fall - å falle for fristelsen.

Jeg har raidet byens helsekostsjapper for ingefær-te fra en produsent som heter Yogi teas. Teen heter Ginger Lemon. Ingefær er påvist virksom mot kvalme. Jeg drikker den flere ganger om dagen. Det holder det i sjakk, selv om man ikke blir helt bra. Og så hjelper det å tenke på at de fleste blir kvitt svangerskapskvalmen etter uke 12-14.

Ellers kjenner jeg også igjen det med å miste alle følelsene for kjæresten, tvile på hans (og mine) evner som forelder, angst for å utsette et barn for å bli skilsmissebarn osv.

Igrunnen er det godt å høre at man ikke er alene om slike tanker.

Lykke til alle sammen.

HERFRA BØR IKKE SÅRBARE KVINNER SOM SKAL GÅ GJENNOM, ELLER HAR HATT ABORT, LESE. Vennligst ikke bli sint på meg, dere er nå advart to ganger. Gjentar at jeg ikke ønsker å gjøre ting vanskeligere for noen.

Det var godt å lese denne tråden. Jeg var til lege i går og søkte om abort, var på sjukehus i dag for tester og forberedende samtaler. Inngrepet skal etter planen skje på fredag, men jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å ombestemme meg. Det var forferdelig å sitte der på legerommet, se den stolen man skal sitte i ved abortinngrep, og se det 'karet' eller hva det kan kalles, som "livmorproduktet' (som de kaller det for å ikke støte kvinner som skal gjennomgå kirurgisk abort) tømmes i etter at de har sugd det ut.

Jeg beklager jenter, jeg vet det er vondt å lese, (jeg avdarte på toppen), men det er ikke et 'produkt', det er et barn på 4-5-6 cm, det har armer og bein, øyne og nese og munn, knokler og hjerne og hjerte og organer. Jeg klarer nok ikke å gjennomføre aborten.

Vennlig hilsen meg.

Takk dere alle! Veldig glad for tilbakemeldningene! Ser ut som det er litt delte menninger om når man burde/kan bli gravid.Men uansett er jeg glad for all tilbakemeldnig.Dårlig med forståellse fra nærmeste familie om å igjen få et nytt barn etter en abort,men jeg tror man må oppleve noe sånt for å kunne sette seg inn det 100% Kommer til å bruke tid til å lege sjel og helse for noe nytt blir bestemt.Men kommer uansett til å beholde siden min her pga slle de oppegående,sterke kvinne med fine synspunkter og menniger! Takk nok engang for at dere er her og deler og svarer :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...