Gå til innhold

Noen som har prøvd linfrø mot hard mage?

nungo

Anbefalte innlegg

Den siste uken har jeg slitt fælt med virkelig hard mage; enda jeg spiser bare rugbrød, mye rå grøntsaker, biola, korn med kulturmelk og prøverå drikke mye vann. Var til kontroll hos legen i dag og nevnte det for henne. Hun foreslo en spiseskje med linfrø i litt yougurth hver kveld. Er det noen som erfaringer med om det virker?

Fortsetter under...

Ja!

jeg har ikke treig eller hard mage nå, men hadde det fram til ca 12 uker. Tok en spiseskje linfrø i kornblandingen eller yogurten hver morgen, og det fungerte perfekt! Magen ble nesten helt normal, bare litt tregere enn vanlig, men det er til å leve med. Var ikke hard lenger ihvertfall. For meg var det viktig å huske å drikke rikelig når jeg tok dem. De gangene jeg glemte det, ble den hard igjen.

Lykke til!

Linfrø er et godt råd, håper det hjelper for deg også. Jeg må bare gi deg et lite tips om det andre du spiser: Både rugbrød og rå grønnsaker kan for mange være hardt for magen. Når vi i svangerskapet har en økt sjanse for å få hard mage grunnet at muskulaturen i tarmen blir påvirket av de hormonelle forandringene i kroppen, så kan både rugbrød og rå grønnsaker gi hard mage. Rugbrød er fint, men ikke til alle små måltider i løået av dagen. Kombiner med vanlig grovbrød. Rå grønnsaker kan være vanskelig å fordøye, men lettkokte gjør at magen og tarmene ikke bør jobbe så hardt.

Prøv deg frem og finn ut hva som passer for deg.

Pesonlig sverger jeg til en kopp cultura med en ss kruskakli, hver dag, og det har jeg gjort i over 20 år. Et råd jeg fikk av min gamle mormor, og som funker uansett om jeg er gravid eller ei :-)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...