Gå til innhold

Flere som nekter å spise skive..

Anbefalte innlegg

Vi strever skikkelig med det... Var litt i gang men så kom tenner og det har siden vært nekt på og spsie brødmat... Føler meg så teit som har en unge som ikkje vil ha skive.. Men vi har virkelig brød alt kan tenkes at triks for å få det til..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10473846-flere-som-nekter-%C3%A5-spise-skive/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går litt opp og ned her også. Men stortsett så eter han nesten en brødskive pr brødmåltid.

Tror faktisk det viktigste er at de ikke føler seg presset, da kan de fort få litt motstand mot mat. Ellers så merker jeg at han eter mer om alle sitter rundt bordet og eter. Har en jeg er tante til som nesten ikke åt noen ting, men det har endret seg og nå er han 8 år og eter normalt. Drikker hun mye? Det tar jo fort opp plass i magen om hun dikker mye.

Vi er klar over at vi ikkje må presse ho så no i det siste har vi lagt opp til at ho kan ta sjølv .. Lager alt fra biter til hele skiver men det er ikkje noe spennende og spise i det hele tatt.. No til lunsj for eksempel så burde ho jo fått i seg litt korn sant men nei... Ble bjørnebær og yoghurt i dag..

Eneste brød ho spiser er om vi varmer rundstykker .. Da knager ho på et halvt stykke..

Lurt på og kjøpe meg en grødrister og prøve da.. Havrefras og andre froskost bladinger liker ho jo og knakse på..

Ho drikker ikkje så mye at det er noe fare med at det fyller opp magen hennes..

Linea spiser brødskive, men hun er ikke så kjempe begeistret. Men hvis vi spiser, SÅ skal hun ha... Uansett om hun nettopp har spist. I dag begynte jeg sent og satt i sofaen med maten min. Da endte jeg opp med unge på fanget som skulle spise av min mat. Da er det samme hva slags pålegg hun har. Rare jenta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...