Gå til innhold

røykeslutt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

før jeg ble gravid så røyket jeg 20-25 sigaretter om dagen. jeg prøver å slutte. har røyket fra 1-3 om dagen. jeg har så dårlig samvittighet, men jeg prøver å gjøre mitt beste. andre som sliter med røykeslutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei=)

Jeg var for en uke tilbake siden også storrøyker. røkte ca 20 om dagen. Etter den positive testen har jeg nå prøvd å slutte helt, men klarer bare ikke. Har skikkelig dårlig samvittighet! Røyker nå max 2 om dagen, men ønsker det var 0!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter fryktleig eg og....røykte en 20pk kvar dag,men har kuttet ned til maks 5 om dagen,noen ganger mindre.... klarer ikkje og slutte heilt dinna gangen....sist eg var gravid slutta eg på dagen....men no virka det umulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter også veldig med å slutte.egentlig har man jo den beste grund fra alt,men dette er ikke så enkelt.har gått ned med røyken allerede men dette er liksom ikke nok. siste gang har jeg også slutte med en gang jeg har funnet ut at jeg var gravid men denne gangen...ui ui

 

dumt av oss alle egentlig ! Å røyke er jo bare en dumt vaner, men det er jo så godt sammens med en god kopp kaffe,eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyka mellom 30 og 40 røyk om dagen før jeg visste jeg var gravid. Nå blir det rundt 3-5 om dagen. Skal klare og slutte men fikser ikke brå slutt. Skal lese endelig ikke røyker en gang til , den hjalp meg forrige gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg får kjøpe den boka. har vurdert å ringe røyketelefonen også.. trenger noen tips. har røyka i 10 år. og det er ikke bare å kutte ut med en gang. men jeg tar aldri meg en hel røyk, kun noen trekk da jeg svetter og blir sur. er på en måte godt å høre at andre har det på samme måte.. man føler seg så alene og at alle ser ned på en.. jeg tenker hele tiden på at om jeg mister så er det min feil pga at jeg er så svak når det gjelder å slutte med røyken... huff er ikke enkelt det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld og si dette, men må.

Det er helt sykt at dere ikke klarer, faen ikke klag om dere ikke klarer.

Jeg sluttet på dagen da jeg fant ut om barnet, dere har et lite nurk og tenke på i magen, som er helt uskyldig i dette, da burde man ha vett nåkk til og slutte.

Vet dere alt som kan skje med barnet??

Stump røyken, når ungen er ute så kan dere gjøre hva dere vil, for da går d ut over bare dere ikke den stakkars ungen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempetøft å slutte å røyke. Enda verre for de som ikke har planlagt barnet de går å venter på.

Men her kommer hun inn med et ærlig og fint innlegg og søker hjelp. Da er det ikke noe vits i å komme med spydigheter. At du klarte på dagen er jo bra, men du fortjener ikke noe medalje for det.

Jeg har også sluttet, men som jeg sliter. det går kilovis med gulrøtter her.

En jeg jobber sammen med røyka under svangerskapet, og har nå født en gutt med hull i lungene og utposning på hjernen. Så ta og slutt alle sammen. dere klarer det. Når jeg klarte det, så klarer dere det!!!

 

Men dere er ingen dårlige mennesker fordi dere ikke klarer med en gang. Og når dere klarer, så vil dere få en fantastisk god følelse.

 

Så lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nurk i magen :)

Vet ikke helt hva jeg skal synes om dette.. Vet at det er vanskelig å slutte, siden jeg hadde røkt i syv år. Jeg sluttet dagen etter at jeg fikk positiv test. Det var veldig vanskelig, jeg hostet, gråt, var sint osv.. Men det som holdte meg unna røyken var tanken på alt som kunne hende med det lille barnet i magen min, som faktisk er uskyldig.

 

Hver gang jeg ble røyksugen spiste jeg en gulrot og drakk ett glass vann, mens jeg satt å tenkte på barnet, anbefales! Tenkte også at dersom jeg tok en røyk, så kom jeg til å bli mer røyksugen, i og med at den ene røyken "dyrker" den neste. Nikotinet er i kroppen i en uke etter røykeslutt.. Denne uken er tung, men press dere selv alt dere makter.. Det er ikke umulig. Etter denne uken er det bare psykisk, og det er lettere å stå i mot.

Håper dere klarer å sette barnet fremfor dere selv, og masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nurk i magen :)

Ops.. jeg mente ikke å være frekk med den siste setningen "håper dere klarer å sette barnet fremfor dere selv", det jeg mente var at jeg håper dere klarer å stå i mot røyksuget, slik at det er mindre risiko for barnet. Pluss at dere selv får god helse =) Dere klarer det garantert tilslutt, man må sette seg selv litt på plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prata faktisk med jordmor om dette en dag, å hun sa at det er faktisk mer skadelig for fosteret med stresshormonet, som skilles ut da moren går å er røyksyk, enn om hun kanskje tar noen drag av en røyk. Men hun ville at man ikke overstiger mer enn en-to røyk om dagen (helst ingen da) men hun sa at man skal ikke ha dårlig samvittighet, for faktisk alle sinnstemninger går over til fosteret.......å det er heller ikke bra!!!

 

Å faktisk det hormonet som skilles ut da man krangler, eller føler seg utilpass, er mest skadelig......er derfor gravide får beskjed om å tenke positive tanker.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt flere leger si det. Men gå til healer, akupunktur, et eller annet som får deg til å beholde roen samtidig som du slutter så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg skjønner det. Men det er jo ingen tvil om at det beste er å slutte;) Og vi burde jo slutta mens vi forsøkte å bli gravid. Å røyke reduserer sjansen for å bli gravid med 9 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal også slutte, men har ikke helt klart det enda.Har trappet veldig ned.

Det er vanskelig, men jeg skal klare det.

Har blitt enig med sambo om å slutte på 2 uker.

Fant ut nå i helgen at jeg er gravid nå, og det har ikke helt gått opp for meg enda.

Men slutte....det skal jeg=)

Lykke til med røykestoppen dere andre og=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre eit lite tips fra meg.Spis salt lakris når røyksuge melder seg,det hjelper garantert:)+At for meg har det hjulpet veldig,at eg fortalte mange at nå har eg sluttet å røyke.Stoltheita har vert med på å hindre meg i å ta en røyk....

Husk at ett røyksug varer berre i max 3min....Tenk på følelsen du får når du kan gå å legge deg første røykfrie dagen å tenke at du har starta den omsorgsfulle morsrolla å gjort nokke veldig bra for barne ditt.

 

Lykke til alle sammen,krysser fingrene for at vi alle skal klare å holde oss ut svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som ikke vet at det er skadelig for fosteret å røyke i svangerskapet. Men de fleste gjør et ærlig forsøk på og slutte. Og faktisk kan det være mer stressende for fosteret at man slutter enn tar 1-2 røyk om dagen for å stille det verste suget. -Og det er faktisk 2 av 10 som slutter og røyke som utvikler astma , og det er ihvertfall stressende for fosteret. Det er selvfølgelig ingen grunn til å forsøke og slutte men noe og tenke over om man blir veldig tungpustet etter eventuell røykeslutt. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt, tausa 82!!! :-)

Salt lakris funket for meg og pluss at det verste røyksuget (som alltid kommer på meg etter middagen) gir seg jo faktisk ganske kjapt hvis man bare klarer å drive med noe annet, så man slipper å tenke på den røyken hele tiden!

Endelig ikke røyker-boka hjalp også meg fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjønne godt korsen du har d.

slit vældi sjøl (røkte 20-30 om dagen) før å nu ca 1-3 om dagen

tar aldri en heil en om gongen før prøve å få en t å vare længst muli

ALLE veit jo at d e skadeli, å di fleste slit m nok dåli samvittihet som d e enn at di treng å få d trøkt i tryne heile tia.

håpe du å allle andre klare å slutte heilt m tia

lykke t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...