Gå til innhold

April: Julegaver

**synne**

Anbefalte innlegg

HEhe..ja vi begynner tidlig... Vil bare skryte litt av meg selv, jeg.. For nå er jeg nesten ferdig med 4 julegaver! -HAr sydd sakkosekk til alle tantebarna mine. Skal fylle de med kuler og lukke de i kveld -etter at snuppa har sovna... Og så har jeg planer om å sy kjole til søstra mi til jul (skjelve) Vet ikke helt hvordan jeg skal få ordna det siden jeg ikke får prøvd den på henne da... MEnmen.. Så skal jeg sy 9 julegaver for mamma, til søskenebarna mine. Har planer om at 4-5 av de skal være ferdig før helga. Lurer på om heg skal strikke noen luer istedet for å sy. For guttene på5 og 8 kan tenkes at de foretrekker en tøffere guttelue i ribbestrikk enn en sydd fleece?

Og så får jeg snart stoff til å sy julekjole til snuppa mi, og jenta til ei venninde. + ei selebukse til gutten hennes.

Blir en spennende jul i år, med andre ord... Litt skummelt å lage ting til folk, for er ikke sikkert de liker det. Men det har gått bra så langt iallefall... ;)

Ja, da har jeg lira av meg noen tanker her i dag også.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om du tjuvlåner en kjole av henne og tar mål av den før gubben hennes sniker den tilbake igjen?

Har også tenkt å sy saccosekk, hvor kjøper du kulene?

Maja skal få dukkevogn til jul... ellers har jeg ikke tenkt så veldig mye gjennom hele jula... Heldigvis er det min familie sin tur å ha Maja i julen, så da slipper jeg iallefall å tilbringe DEN dagen uten henne i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt hos stoff og stil, med også på skeidar. Møbelbutikker har av og til, men de fleste må evt bestille det til deg. -Men er mye billigere hos stoff og stil! Jeg betalte 169 for 50 liter på skeidar, og samme pris for 100 liter på stoff og stil... Hvis du vil bestille hos dem, men ikke har katalogen deres, kan du få bestillingsnummer av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er alenemor, og singel, så jeg må nok klare å snike den ut på egenhånd i såfall.. *tenke*

Ja, det var godt at du får ha henne i jula. Lettere å være uten når du har hatt god tid til å forberede deg mentalt på å være uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør ikke det :) Jeg bestilte to 100litersekker, og masse stoff og da ble portoen 170 kr... Men den blir jo betraktelig mye mindre når du dropper stoffet og den ene posen.. Så det lønner seg faktisk.. (utrolig nok..) Det er jo veldig lett...Selv om det jo er litt stort.. Og hvis du ringer inn bestillingen så slipper du ekspedisjonsbegyr.. -Men da må du betale via telefon også.. -Det har jeg gjort. Går helt fint. Vet mange andre som har gjort det også..

Skal finne nr til deg jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte dem, det koster 130,- i frakt, og siden det bare er den ene saccosekken jeg har planer om å lage, så lønner det seg ikke... Fikk tips om at nettsiden deres vil bli mer fylldig om en stund, så da kan jeg vente litt og se om jeg skal ha noe mer i samme slengen for at det skal lønne seg... Kan høre med mor om hun også trenger noe hos dem kanskje!

Hvor mange liter er en slik sekk? (Har oppskrift, men gidder ikke lete den frem før jeg setter i gang for alvor, he, he...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer litt an på.. min sekk er ganske liten. I oppskriften står det 33 liter, men jeg har brukt litt mer.. Vanlig stor sekk må nok ha 150 -200 liter tror jeg... Det ser lite ut å bruke bare den ene...

De har jo alt mulig der, knapper, glidelåser, perler, platevatt... ja, you name it! :) Så nettsiden skal bli utbedret? Flott! For den er jo helt tragisk nå... :s

-men du sparer jo nesten 40 kr på å kjøpe en sekk fra dem, i forhold til å kjøpe to i møbelbutikker da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok... Tror den jeg har kjøpt stoff til er av den lille typen, så da holder det med én pose... Men får se om jeg ikke kan finne noe annet snacks også hos dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er kjempe godt i gang du da Synne - eg kan i allefall si at min gutt hadde ville hatt strikkelue enn en fleece. ;)

Eg har også vore tidlig ute med noen. Men er ikke mer enn halvvegs.

Har kjøpt inn til dei store tante barna - stål termoser til dei store med inngravert navn på. Men eg har to små tantebarn også, en på 1år og hu nye som da er 3 mnd til jul. Har lyst å strikke noe, men tror ikke eg gjør det. Er ikke mentalt motivert til å sette i gang med noe prosjekter. Men men... skal ikke utelukke det.

Mine egne barn er eg godt i gang med. Kjøpt småting til dem fra hverandre. Pysjamas og en dvd til hver - enda en liten gave og en stor fra oss foreldre igjen. Men vet ikke hva enda...har lurt på dukkehus eller dukkevogn til Hanne. Han eldste... hmmm blir vel lego eller playstation spill. Mens hu mellomste aner eg ikke - hu begynner å bli vanskelig.

Foreldre og besteforeldre tror eg blir lette i år - strikke eller sy noen nisser til mine foreldre. Og farmora til mannen vurderer eg å sy forkle til.

Min bestemor lever nok ikke til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennednde å sy saccosekk! Hvor har dere funnet oppskrift? Er den dobbel da eller? (Ser med skrekk for meg 33 liter kuler rundt om her :-) Jeg harogså bestilt litt hos Stoff og Stil. Får jo katalogene deres i posten også. kan jo bli sjuk av mindre. Har lyst å kjøre ut dit en dag. Vil dere være med? *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor lyst jeg har å være med!!!!!!!!! *sukk*

sakkosekk har jeg funnet oppskrift på i et gammelt alt om håndarbeide. Og den er dobbel ja. kulene "sydd inn" i innerste. Den ytterste med glidelås så trekket kan vaskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...