Gå til innhold

Hva slags ekstrautstyr til TFK

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig klart å bestemme meg for å kjøpe en TFK Twist, som lillefrøkna kan sitte i når hun ikke vil ligge i bag lenger. Hat tenkt å bestille fra Babyjungle siden alle anbefaler det:-).

Men hva slags ekstrautstyr trenger jeg? Fleecepose, fotpose, UV-trekk, regntrekk...

Noen som har kjøpt noe av dette, og kan fortelle meg hva jeg trenger? -Og bør jeg kjøpe det blanke regntrekket eller det mørke med vinduer i?

Og når begynte deres barn å sitte i denne vognen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10473113-hva-slags-ekstrautstyr-til-tfk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det gjennomsiktige regntrekket dekker også sidene når ryggen er i hvilestilling. det gjør ikke det med vinduer og sort "stoff". jeg tror også at det gjennomsiktige tar mindre plass sammenbrettet?

selv har jeg det i plast, men vet at mange syns det sorte også er tett og bra. jeg har softbaggen som jeg bruker som pose, er fornøyd med den da den er lengre enn posen og kan snøres godt rundt hodet. baggen blir 1m som pose, mens posen er 80 cm (litt lite til en ettåring)

ingen av de er veldig varme, men det løser jeg med et teppe inni posen.

mer trenger ikke jeg, det er jo begrenset hvor praktisk alt ekstrautstyret er å ha med seg og huske på hele tiden. posen sitter alltid i vogna, ekstra teppe er med, mot sol, kulde etc. og regntrekket nederst i kurven : )

hvis du velger en annen lengre pose enn tfk er det kjekt med en som er vannavvisende siden det ikke er fottrekk til vogna.

Glemte å spørre. Er softbagen veldig stiv som pose? Anbefaler du denne eller ville du kjøpt en annen? Har lammeskinnspose forresten, men vet ikke om egner seg i denne vogna? Kanskje jeg ikke trenger pose... Softbag høres imidlertid fristende ut. Er veldig enkelt å flytte på babyer uten å vekke dem når de ligger i bag.Tipper jeg begynner å bruke TFK når nun er syv måneder. Hva er din erfaring?

Jeg bestilte vogna, hard bagen og regntrekk til begge. Kjøpte det gjennomsiktige trekket da, men følger at det er veldig tett....i tillegg har jeg bestilt bilstoladapter og fotpose med fleecestoff som jeg tenkte å ha da hun sitter i sportsvogna og det er litt småkjølig. Har noen i barnehagen som sover i den fotposen nå på høsten (og våren) Det er helt ok. Har veldig lyst på mamaboard da, men jeg vet ikke helt enda.

Annonse

jeg fikk min TFK i går. Kjempefin!!!! Synes det var litt uoversiktlig å finne ut hva som var med og hva som måtte bestilles utenom. Bestilte derfor kun hardbag og stellebag. Det som var inkludert var ett regntrekk og innebygd nett. Har tenkt å bruke lammeskinn i bagen, men vet ikke om det er passe. Håper det ettersom TFK går som en stor bag. Skal få skinnet i gave fra en som lager selv, vet derfor ikke helt målene. Tenkte å kjøpe tilbehør etterhvert fra butikken der jeg bor. Stellebagen var ikke som jeg trodde, det var kun en sekk med ett teppe inni. Gir bort den til store bror og kjøper en annen type i butikken.

Takk for innspill. Forstår at jeg automatisk får nett og regntrekk. Det er bra:-). Og at posen er unyttig for meg som har mai-barn, og allerede har en god lammeskinnspose på lur fra før. Trolig vil jeg da bare bestille "foot cover". Innspill?? INgen som har sagt noe om UV-nettet. Er det bare tøys?

hvis det er hull til seler i den posen du har ville jeg ikke kjøpt en ny. da hadde jeg heller kjøpt "foot cover". jeg har aldri brukt softbagen som bag, fordi jeg kjøpte vogna som sportsvogn til ettåring, men tenker allerede på nr to og kjøpte softbag brukt fordi den er lang og har fler funksjoner. det er jo ikke sikkert du vil få bruk for seler, men for oss som har barn sovende ute i sportsvogna er det et must. triller mye i ulendt terreng og da er også selene nødvendige, men med en som ligger i bag tar man det jo litt mer med ro.

som regel har man jo vogna i skyggen eller triller slik at sola ikke står på, på sportsdelen er det også mulig å åpne glidelåsene på siden av kalesjen, rulle opp baksiden og vippe kalesjen fremover som en solskjerm om sommeren. jeg har ikke savnet uv-nett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...