Gå til innhold

Fiskeoppskrifter

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke dele våre beste fiskeoppskrifter med hverandre....Er så lite kreativ når det gjelder fisk, og dermed spiser vi det for sjeldent!

Ovnsbakt laks.

laksefilet

løk

sitron

dill

olivenolje

soyasaus

spinat

løkpulver

tabasco

sukker

Bland drøye dæsjer med olivenolje og soya saus og legg laksen i formen, hel over. Kryss en sitron over og ha på godt med dill. Gjerne la filetene ligge i marinade over natten.

Skjær 2 løk i tynne ringer. Ha mat/bakepaprir i en ildfast form, legg løkringene i bunn. Legg filetene oppå og hell over marianden, kryss 1/2 sitron til over og en passe dæsj med dill til. Pakk godt inni mat/bakepapir. La stå i forvarmet ovn i ca 30 min.

Spinat: En pakke frossen spinat, la den tine langsomt, Varm opp på svak varme, han i 6-8 dråper tabasco, 1 ss sukker og 2-3 ts løkpulver, smak til så det passer dere. La den småkoke på svak varme 1 min el 2.

Server med rømme/kesam og poteter

Er kjempe godt! Men også den eneste virkelig gode fiskeretten jeg kan! Laget en med torskefilet i ildfastform med noe smøreost en gang, men husker den ikke...Så den på God morgen norge og finner ikke oppskriften igjen, irriterende for den kunne man lage ferdig dagen før og slenge i ovnen når man kom hjem fra jobb!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10473101-fiskeoppskrifter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig dårlig på fisk. Har aldri helt likt det. Men vi bruker en del fiskeboller og fiskekaker. Også hender det at jeg lager fiskegrateng. Den er fin å fryse forresten.

Fiskegrateng

200 grader nederst i 40 - 50 min.

3 - 4 dl kokt fisk, el. 500 gr rå

1 - 2 dl kokt makaroni, (er ca 1 dl ukokt)

3 dl melk

3 ss hvetemel

1 - 2 ss smør

1/2 ts salt

1 krm hvit pepper

1 krm muskattnøtt

3 egg

dill

strøkavring

Rå fisk kan kokes i mikro på full efekt i 3 - 4 minutter, eller dampes i kjele i 3 - 4 minutter. Kraften kan erstatte litt av melken. Kok makaroni. Visp hvetemel ut i kald melk. Kok opp under omrøring. Rør inn smør, smak til med krydder. Avkjøl litt og rør inn eggeplommer, fisk, makaroni og dill. Stivpisk hvittene, vend dem inn. Has i godt smurt ildfastform. Ha på strøkavring. Gratengen skal være stiv helt igjennom når den er ferdig stekt.

Vi har ofte fisk til middag i ulike varianter...

No i det siste har vi hatt litt fisk i Wox.... enkelt og veldig kjapt og lage...

Kjøper ferdig pakke med grønnssaker og har i ulike typer fisk...

Med ris eller pasta til så blir det en god og sunn middag...

Best av alt er at Mari kan sitte og plukke biter sjølv uten at det blir så mye søl.

Bruker å ha mye fisk som er stekt i aluminiumsfolie i ovnen. Like godt ute på grillen også:)

Så mye laks, torsk, el. annen fisk som skal spises

Skjære poteter og gulrøtter i skiver (koke dem litt først)

Legg det på folien, strø over med purreløk, salt, pepper og en dæsj rømme:) Og når det er færdig ha over litt hollandaisesaus. nam nam

og så er det jo seibiff:) finnes det noe bedre

ha en skål med hvetemel,salt og pepper

Vend beinfrie seifileer oppi der og stek dem på panna.

Serveres sammen med kokte poteter, raspet gullerot og evnt smørfett eller bernaisesaus:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...