Gå til innhold

Liten nedtur i går

tebekaa

Anbefalte innlegg

Har i flere uker nå tatt det veldig med ro for ikke å føde for tidlig, og i går bikket jeg endelig over prematurgrensen:-)

Jeg har hele tiden gledet meg til å få føde på ABC på Ullevål, og siden de ikke tar imot premature eller kompliserte fødsler kunne jeg nå liksom endelig begynne å gjøre alle de tingene jeg ikke har tatt sjansen på tidligere, uten å være redd for å sette i gang fødsel.

Men hva skjer? På kontrollen i går ble det oppdaget seteleie på lille snuppelura, og siden ABC ikke har lov til å ta i mot setebarn er jeg nå like langt. Har IKKE lyst til å føde på en kald og mekanisk fødestue med maskiner og metallsenger... Uff, ble så lei meg:-(

Nå går jeg bare å håper at hun skal ta til vettet og snu seg, men siden jeg har hadde setefødsel sist er vel sjansen større for at det blir det denne gangen også.

Og jeg som faktisk hadde gledet meg til fødselen. Nå kan det liksom bare være det samme med hele greia.

Håper dere kan hjelpe meg å krysse fingrene for at hun snur seg...

Fortsetter under...

Hei,

Vet ikke hvilken uke du er i, men jeg har hørt at de kan snu seg like før fødselen også. Så det er håp!

Det er kanskje også en mulighet at de på sykhuset kan prøve å snu?

Selv skal jeg føde på vanlig fødeavdeling på Ullevål, tror ikke det trenger å være kaldt og mekanisk. Har hatt litt ekstra oppfølging og alle jeg har møtt på Ullevål har vært både hyggelige og hjelpsomme.

Håper motet ditt går oppover!

Ikke gi opp håpet ennå, tabekaa :-) Uansett er det jo flott og det allerbeste at du har klart å gå så lenge uten å føde for tidlig; det er bra for babyen din. Jeg skjønner at du er skuffet og har veldig lyst å føde på ABC klinikken, men jeg vet jo om mange som får flotte fødseslopplevelser også på vannlige fødestuer. Desuten er det viktigste jo at det blir tatt best mulig vare på deg og babyen; setefødsler kan jo medføre komplikasjoner og da er det tryggest for dere å være på rett sted. (men du har lov å være skuffet for det)

Huff, skjønner deg veldig godt, jeg skal også føde på ABC og hadde blitt kjempeskuffa om det ikke lot seg gjøre allikevel.

Krysser fingrene dobbelt for at snuppa di snur seg! Hvis prognosene er dårlige ville jeg tatt meg et par ekstra turer hvis du orker til vanlig fødeavdeling på Ullevål for å bli litt kjent. Lykke til uansett!

Takk for svar alle sammen:-)

Er normalt slett ikke en negativ og sutrete person, men dette satte meg skikkelig ut (fikk nok god hjelp av hormonene også).

Selvfølgelig kan det blir en fin opplevelse på vanlig fødestue, jeg har jo født de 2 andre på A-hus og det gikk jo bra. Det er bare det at når man har sett hvor fint det er på ABC og hilst på alle jordmødrene som jobber der, så blir det noe helt annet. Det blir mer som en hyggelig helsestasjon i forhold. Aldri kaotisk og ingen hvite frakker.

Men jeg har slett ikke gitt opp håpet, da. Har hatt et par runder i "bønnestilling" i dag (rompa i været) og det ser ut til å ha hjulpet:-) Gullet har faktisk snudd seg! Så nå klapper jeg forsiktig på henne og skryter av hvor flink hun er som ligger helt riktig vei.

Har allikevel nå innsett at det kan bli Føde B også, så da vil det i i så fall ikke komme som et sjokk når dagen kommer og jeg er i fødsel. Greit å være forberedt.

Nå skal jeg nyte sparkene mot ribbeina, og i morgen skal jeg bake:-)

Takk for støtten:-) Nu gaar alt saa meget bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...