Gå til innhold

Sykling til jobben?


Aima

Anbefalte innlegg

Fikk positiv test for et par dager siden (full klaff på 2 pp- yay!). En ting jeg lurer på er når jeg må slutte å sykle til jobben? Veien er ikke spesielt lang eller skummel, men det er diverse områder med brostein og fortauskanter som gir litt hopp og sprett. Bør jeg begynne å ta bussen med en gang..? Så snart det begynner å bli antydning til mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk beslked fra min lege om å ikke sykle i første tre mester for du kunne utløse bekkenløsning og så var det et eller annet også som jeg ikke husker...

litt lurt å være på den sikre siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å sykle når man er gravid. Å 'sprette' opp og ned fortauskanter kan ikke gjøre at ungen detter ut.

Har heller ikke hørt at sykling kan utløse bekkenløsning, men må understreke at på det punktet har jeg lite erfaring eller kunnskap å forholde meg til. (Men vet at sykling ofte er anbefalt til de som sliter med bekkenløsning både før og etter fødselen fordi det er en skånsom type aktivitet. Men det passer selvsagt ikke til alle.).

Jeg sykler til jobb hver dag og har tenkt å fortsette med det så lenge magen ikke er i veien, eller det er ubehagelig på noen måte. Jeg kjenner flere som har syklet helt fram til termin/fødsel. Er du allerede vant med å sykle, er ikke graviditet noen umiddelbar grunn til å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt at det er farlig å sykle til jobben, sykler selv og er i uke 9... Men dytter denne litt, noen andre som vet noe sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sykle så lenge du ikke synes det er ubehagelig. Jeg er i uke 11 og rir fortsatt på hesten min. Legen sa til meg at vi skal leve som normalt, og hvis vi mister er det en grunn til det. Barnet ligger godt beskyttet inni livmora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sykler hveeer dag til jobben og det er kjempe sunt,det sier både legen min og andre.man kan trene /sykle helt til du skal føde om du vil.jo sterkere og mer sporty du er i kroppen ..des lettere blir fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...