Gå til innhold

kan vi løfte våre barn?


Ellen propellen

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 3 år, som jeg naturligvis må løfte noen ganger. Er 5 uker på vei, og kjenner at jeg blir sliten i magen når jeg bærer han... er dette farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man bør være forsiktig med dette ikke gå rundt og bær på han...

dette fikk jeg beskjed om sist gang jeg var gravid..

 

håper du ble klokere av dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap så jeg kommer nok til å bære barnet mitt på 17 måneder så lite som mulig. Vet at jeg får fort vondt i ryggen til vanlig...så man må vel egentlig se ann sin egen form kanskje. Det sies jo at gravide ikke skal løfte så mye pga svakere bånd i ryggen og jeg tror dette kan påvirke ryggen i det lange løp. At du ikke får vondt nå, men får en svakere rygg når du feks er 40-50...eller at den kan bli lettere skadet i senere tid. Men dette er bare noe jeg tror da. Noen ganger må man bare løfte :-) Løftestillingen er jo viktig...bla bla bla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har hatt sa eller ma tidligere, så har jeg hørt man bød være forsiktig. Men man har vel ikke noe særlig belastning på ryggen før på slutten av svangerskapet. Jeg har også kjent at det strammer i magemusklene - men tror dette bare er at musklene strekkes og man blir fortere støl. En gang i mellom tror jeg ikke er farlig - men prøv å la være når det ikke er nødvendig. Det er egentlig i få sitiasjoner du MÅ løfte en 3åring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfter mi prinsesse på litt over 2. Vanskelig å unngå synes jeg. Blir vel værre når en kommer litt lengre. Skal vel unngås om man har hatt SA/MA tidligere som jeg har forstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En evt sa eller ma kommer av at det er noe feil enten med fosteret eller forhold i mors mage. Å løfte andre barn skal ikke være noen risiko ifølge min lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...