moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Er ganske fortvilt nå! Stina er temmelig utålmodig og sliten/trett på kvelden før hun skal legge seg. Jeg har mindre melk på kvelden enn på morran, d merker jeg godt, dermed er ikke "trykket" like stort, og utdrivningsrefleksen ikke like effektiv/kjapp som tidligere på dagen. Dermed stresser hun seg (og meg) opp før leggetid, og begynner å gråte og styre masse fordi ikke melka kommer fort og effektivt nok... Er så utrolig slitsomt. Jeg er selv sliten og lei når d er kveld, og ønsker slett ikke å ha en sånn avslutning på dagene :/ Noen kvelder har hun tatt flaska fint etter å ha "tømt" begge puppene, men i dag feks, var hun ikke interessert i den, da hylte hun bare rasende :/ Fatter ikke hvordan jeg skal få endret på dette, fort... Den første økta hun sover varer vanligvis mellom 8-10 timer, hjelper jo ikke akkurat på produksjonen d heller. Og d er ikke hver kveld jeg orker/makter pumpe før jeg legger meg, selv om jeg vet jeg burde.
Labbetøs Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Jeg ville forsøkt å finne ork til å pumpe en gang på kvelden før du legger deg. Du kan sette deg i en god stol og la pumpa surre og gå (elektrisk?) mens du lukker øynene og TVINGER mannen din til å oljemassere bina dine???? Hehe. :-) Det er gunstig for produksjonen, og du har ekstra melk å spe på med når det er trått på kvelden. Du sitter inne med masse god info (har jo sett en del av svarene du har gitt her inne), så med en liten kraftanstrengelse vet jeg at du får det til. :-) Har du nesesprayen? Veldig mange har god effekt av den.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2007 Har ikke elektrisk pumpe nei :/ Men ser jo selv også at jeg nok bør ta meg sammen og gjøre d. Syns jo d er deilig at snuppa tar kveld såpass tidlig som hun gjør, så da må jeg vel bare ta ekstra-arbeidet som følger med også... Har nesesprayen ja, og hvis jeg får brukt den før både hun og jeg karrer oss opp, så funker den fint. Men hvis jeg først er blitt stressa og utålmodig, så er d for seint, da funker den ikke så godt nei. Vet vel godt hva jeg må gjøre egentlig, men noen ganger topper det seg bare og jeg blir helt rådløs og fortvilt... Ikke lurt.
trollet66 Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Høres ut som om du har kommet inn i en litt ond sirkel, og likevel tror jeg at du har svaret på problemene dine..... Når hun sover så lenge som 8-10 timer, så bør du absolutt pumpe ja, for å opprettholde produksjonen og for å ha det lille ekstra å gi om kvelden når stresset melder seg..... Stress =adrenalin som igjen er lik dårlig utdriving. Hjelper lite med nesespray dersom du er stressa..... Prøv å lage det en rutine på dette med pumping, foran tvén(feks) så går det ganske greit...... Legg på noe varmt i forkant(risposer eller lignede) og bruk litt nesespray, og pump i vei. Lurt å gjøre dette så nærme egen leggetid som mulig, slik at intervallet mellom melkeuttakene ikke blir så store. Etterhvert blir det en vane, som det å pusse tenner Det går helt greit med håndpumpe også, tar bare litt lengre tid. Jeg pumper 1(2) ganger etter at snuppa har lagt seg og en gang om natten!!!! Har alltid nok melk og ikke surt barn pga dårlig prod i allefall.... Tulla mi trives godt med et stort måltid før hunskal legge seg, større enn kapasiteten min er når hun har spist hver 1/2 time til hver time mellom 18 og 22. Da får hun et flaskemåltid med mm i tillegg, og alt er bare fryd og gammen!!
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 25. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2007 Adrenalin ja...Tror kroppen min er god på å produsere det innimellom:) Ja, jeg ska ta meg sammen med pumpinga. Så kanskje d blir roligere kvelder. Det trenger vi. Tar ikke SÅ lang tid heller da, får bare være streng med meg selv. Men kommer ikke til å stå opp om natta for å pumpe, d makter jeg ikke. Grøss og gru. Trenger all den søvnen jeg kan få. Merker også at hvis jeg får meg en liten hvil utpå dagen, så er d mer melk utover kvelden, men d er ikke så lett når jeg er alene med 3 unger. Stina spiser også veldig ofte på ettermiddagen og kvelden. Og når puppene blir mindre fylte er hun mer avhengig av utdrivningsrefleksen for å få fart på spisinga... Og det er hun ikke så veldig glad for nei, blir fort utålmodig da! Desverre er hun ikke helt stabil på flaska enda. Mye hadde vært gjort om hun tok den uten problem hver gang. Noen dager går d helt fint, både med mm og mme, mens andre dager streiker hun totalt På torsdag kommer sambo hjem fra 5 uker på jobb. Da blir livet en dans på roser i 5 uker Han er superflink å hjelpe meg, så da kan d nok bli lettere for både meg og Stina ja.
trollet66 Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Det hjelper være to om jobben ja...... Slitsomt å være alene med 3 unger når en av de er så liten!!! Merker at jeg er småtrøtt om dagen, men jeg er flink til å legge inn en liten dupp når jeg f.eks ammer (har god stol....) akkurat som i reklamen for Ikea hehehe
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 26. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2007 Har desverre ingen stol,så må sitte i sofaen, greier ikke duppe der :/ I går kveld gikk d ganske greit, fikk brukt nesesprayen slik at hun fikk den siste runden hun trengte for å sove. Litt mme tok hun også, men ikke mye. Prøvde nå mest for å være sikker på at hun var mett, og for å øve litt med flaska i fred og ro Også var jeg flink jente da! Pumpet i vei mens jeg så på Grey's Veldig fornøyd med meg selv da! Selv om d blir bare ca80 ml så seint på kvelden, så er d i hvertfall med på å holde oppe produksjonen... Ammet på begge sider hver gang etter det også, må fylle opp litt nå. Syns produksjonen faller fort, men d er vel sånn d er... Godt å ha ammedebatten og tømme amme-tankene sine på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå