Gå til innhold

Dyne til nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Om 3 uker ankommer vår lille prinsesse på keiserlig vis og vi vil selvfølgelig gi henne en god start på livet :-) Min samboer er allergisk mot dundyner etc. mens jeg selv er noe allergisk mot støv etc. så da er det jo mulig at datteren vår vil få noe lignende plager. Er det i den forbindelse noen av dere som har erfaring og gode råd om hvilken type dyne man bør velge? Dun, fiber eller annen type? Eventuelt hvor man får tak i den beste dynen (bor i Oslo/Akershus). Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en gutt som er plaget med mye allergi. Vi har i alle år kjøpt dundyne av meget god kvalitet. Dette fikk vi anbefalt av barnelege. Vi har kjøpt hvit gåsedun som er håndsortert, husker ikke hvor mye babydyna kostet, men vi betalte 6000 for voksendyne nå nylig. Handler på fru lyng i oslo til 11/2 pris. Det har de der stadig vekk.

Skrevet

gå og kikk på babydynene på princess. de er veldg fine, både dun og fiber. ikke så dyre heller.

Skrevet

Takk for råd så langt!

Hvor store dyner kjøper dere? Har fått låne en av min søster på 65x80 som jeg skal ha i vogga, bruker dere samme dyne i vogna eller har dere 2 forskjellige, eventuelt i forskjellige størrelser?

Som førstegangsfødende er det mye rart man lurer på.. ;-)

Skrevet

hei. brukte den minste dyna i starten, men måtte bytte allerede ved 2 mnd, så kjøp den som er hakket større du! bruker den lille dyna i vogna fremdeles, juniordyna i senga

Skrevet

Flott! Takk for råd. Da vet jeg hva vi kan ønske oss i gave, har kjøpt inn det meste ellers selv.. :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

se soray.no for silkedyner, veldig allergivennlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...