Gå til innhold

usikker på testresultat...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en dag eller to siden jeg skulle hatt mens nå, og vi har prøvd å bli gravide en stund.

Har alle symptomer, så i dag testet jeg meg med en test fra billig-tester.dk. Det kom fram en svak positiv på den.

Var usikker, så jeg tok en til som viste samme resultat.

da jeg var gravid med mine to andre barn var testen så klar, så jeg turde ikke stole på resultatet og glede med hvis ikke det stemmer.

Så prøvde jeg en clearblue-test. Den viste også svakt positiv. Men jeg blir så usikker! Hjelp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å vente en dag eller to og teste igjen?

 

Har forsøkt mange tester tidligere og tror det finnes mange bra der ute. Denne gangen testet jeg med Clearblue digital og det var genialt. PLuss eller minus, ikke noe jakt etter strek i det hele tatt ;) Anbefales, men er desverre skrekkelige priser på de testene.. KJøpte mine i Sverige, litt billigere der ;)

 

Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hørt om den digitale testen. Skal visst være bra, men som du sier så koster det jo skjorta for alle disse testene. Venninna mi sa at en strek er en strek uansett om den er svak eller sterk. Men jeg tør ikke stole på den liksom. Kanskje jeg skal ta en tur til legen for å få et endelig svar der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen i dag, og der fikk jeg bekrefta at jeg er gravid!! :) Nå kan jeg endelig glede meg.

 

Litt kjedelig var det at jeg har urinveisinfeksjon også da. Så jeg ble satt på medisiner. Skjønner ikke hvorfor jeg får det så ofte? Det er tredje gangen siden siden i sommer.... Noen som har noen gode råd mot det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hi:)

 

jeg fikk også en veeeldig svak strek første gangen jeg tok.. tok dagen etter og fikk litt klarere, men fortsatt veldig svak strek.. ringte clear blue rådgivning og de kunne fortelle meg at det ikke skulle vise noe form for strek så lenge en ikke var gravid, så de kunne gratulere meg over tlf:)

 

men dette var cb sine tester da.. men skulle jo tro at dette gjelder samtlige tester...

 

håper å snart kunne gratulere deg snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg var det også slik denne gangen. Svak blå strek. Men jeg er gravid! er i uke 7 nå. Tidligere har også mine tester vært knall blå! spørs vel når man tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det spørs vel det. Jeg tok en test til morgenen i dag bare for morro skyld. Skulle til legen i dag, men jeg skulle bare sjekke om det var noen forandring på hjemmetesten. Den var tydeligere, så jeg hadde vel ikke behøvd å få det bekreftet av legen men... det er noe med det å få et skikkelig svar av fagfolk:) Er sikkert tullete men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Visste du at de bruker de samme testene hos legen som de dere bruker hjemme? Testene måler et hormon i kroppen din. Testen ville ikke ha vist strek om du ikke var gravid, med små unntak som står i pakningsvedlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg er klar over at det er Hcg som måles i urinen. Men det var noe med å få det skikkelig bekreftet. siden jeg hadde flere tester som var uklare. Mange ville sikkert slått seg til ro med de, men jeg for min del syntes altså det var godt å få det bekreftet av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet med urinveisinfeksjon. I mitt forrige svangerskap hadde jeg det mer eller mindre de første månedene i svangerskapet. Har noen tips i ermet: ikke bruk g-strengstruser, ta tranebærkapsler, drikk tranebærjuice, ta c-vitaminer, dusj før sex (gjelder begge to), gå på do etter sex - prøv å tisse litt, ikke sitt på noe kaldt eller bli kald i det store og det hele, og sist men ikke minst; drikk masse så du får skyldt "faenskapen" (unnskyld uttrykket) ut av kroppen. Masse lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...