kokelimonke Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hadde fin rytme på spising helt fram til for et par uker siden, så skulle hun plutselig spise oftere, tenkte dette var økedøgn, men vi holder fortsatt på sånn etter godt og vel to uker. hun har i tillegg blitt så sinna! hun har sagt fra helt fra hun ble født, men nå er det så mye oftere. hun er blid, men så plutselig er det fullstendig krise og da er det ingenting annet enn pupp/mat som hjelper.(ca annenhver time!) sover dårligere og mindre gjør hun og.. har mye melk, men kan denne ha plutselig forandret kvalitet?!
Labbetøs Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Nei melka forandrer ikke kvalitet. Melka er tilpasset din baby i næring uansett. Det kan ikke være noe du spiser som hun reagerer på? Har du begyndt å spise noe du ikke spiste før?
kokelimonke Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2007 hmm...nei, har ikke forandret noe i kosthold. Har begynt på cerazette da, kan det ha noe å si? men hun er altså fornøyd så lenge hun får mat, den fornøyde følelsen varer bare mye kortere.. Før våknet hun rundt 05 (til og med sovet rundt et par netter!), nå våkner hun gjerne ett-halv to og deretter hver tredje time til vi står opp.. Går jo helt feil vei dette!! er det noe jeg kan gjøre for å snu det tilbake til "gammel rytme" eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet? Hun er 10 uker, hvor ofte pleier de å spise da egentlig?
nattinatt Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Mine har iallefall hatt ei slik byge på den alderen der, og aukedøgn.Egentlig så trenger det ikkje være at det ikkje er nok,som du seier sjølv og,men ho er større, og svoltnere oftere,men det der regulerer seg igjen,om ikkje lenge ho i god rute igjen.Men det er litt sånne perioder oppover.Så kjem alderen då alt skal kikkes på,og gjerne alderen de ikkje har heilt tid til å puppe,skal gjere andre ting,men som regel går det fort over.Lykke til videre.
Labbetøs Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 nattinatt har sagt mye av det som kom til å bli mitt neste svar her. Mye er naturlig pga alder. De blir mer våkne og tar til seg flere inntrykk på dagtid. Da er det mye som skal fordøyes om natten, og de kan våkne litt "før-tiden", og selv om det kanskje ikke er sult som vekker dem så hadde det jo verdt godt med en tår. I tillegg kan soveøktene bli kortere rett og slett fordi de har mindre behov for søvn nå og ikke sover like tungt lengre. Mange har lange preioder med økedøgn. Det kan vare lenge, og akkurat i det man trekker puste i et sukk siden det er over, så setter neste periode inn. Det kan være veldig slitsomt i perioder. Barnas aktivitetsnivå og mat og næringsbehov går opp med alderen, så mye av dette er bare en del av gamet, rett og slett. Hvor ofte de pleier å spise på den alderen er vanskelig å svare på siden det er veldig store forskjeller. De fleste ligger på hver tredje til fjerde time. Oftere på kvelden før de er leggeklare, og kanskje litt skjeldnere på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå