Gå til innhold

Andre som sliter med svimmelhet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er så svimmel, svimler bare jeg reiser meg, men i dag har det tatt helt av. Jeg har så og si svimlet i hele dag, når jeg har sittet og når jeg har stått. Helt grusomt i perioder.Jeg har en jobb som krever meg på bena 100 % Jeg er 6+ 2 på vei.Andre med samme problem. Er det bare å vente til det går over av seg selv? Hvor lenge kan det vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp har akkurat det sammen og er frisør så må jo stå en del selv:(må bare reise deg sakte opp og blir du svimmel så bøyer du hodet ned mot knærene dette hjalp meg veldig siste graviditet

har du termin den 22/5?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at det er ganske vanlig, men du bør kanskje sjekke jerninnholdet i blodet ditt hos legen, og blodprosent. Spesielt viktig om du venter flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på termin fra 20 til 22 Mai er aktuelt.

Ja det er greit det med å reise seg sakte opp, hodet mellom bena,men er ikke bare da jeg svimler. Feks så sitter jeg her foran dataen og svimler, svimler når jeg går, sitter og står. Tror gjerne jeg skal ta en tur til legen og sjekke blodtrykk og plod %.Ikke kjekt når det er så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempe svimmel..det er pga lavt blodtrykk! Legen sier det er et vanlig problem hos gravide og ingenting å gjøre med...

Trykket mitt ligger rundt 100 over 60.

Men få det skjekket så det ikke er farlig lavt,og evt en sykemelding slik at du kan ta vare på deg selv og ditt ufødte barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempesvimmel og har vært det helt fra starten (har termin 19. Mai). Lagen min sjekket blodtrykket, jerninnholdet og alt og sa at da var det bare sånn jeg reagerte, kroppen min har det visst helt fint.

 

Heldigvis jobber jeg ikke så mye, men det er vanskelig nok å komme seg ut døren, vil helt bare legge meg ned på sofaen igjen og sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til legen min i morgen. Syntes det er litt skummelt å ikke være sikker på det er normal svimling eller at noe ikke er som det skal.

Er nok ganske sikkert ikke noe,men......

 

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig svimmel , utrolig ubehagelig. Hadde blodtrykk på 95/55 sist de målte. Det er visst normalt med lavere blodtrykk særlig i starten av svangerskap , syns jeg leste noe på gull smokken om at det var fordi trykket i livmoren øker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...