Gå til innhold

Er det ingen klinikker i Norge som driver med hatching?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Svaret ligger hos de konservative politikerne våre. Politikerne vet selvfølgelig ikke hvordan det er å være barnløs selv, og derfor er de mot det ene og det andre innenfor dette fagfeltet.

Jeg vil oppfordre alle på disse sidene til å sende en e-post til Sylvia Brustad om dette :-)

En annen ting som jeg reagerte sterkt på når vi holdt på med vårt første ivf var at jeg ba min fastlege om en "covered" diagnose som senebetennelse som sykemeldingsgrunn for at arbeidsgiver ikke skulle oppdage at jeg prøvde å få barn. Fastlegen mente at man skulle oppgi en diagnose på sykemeldingen, for det hadde politikerne bestemt. Også trodde jeg at vi var enige om senebetennelse.

Fastlegen hadde allikvell klart å skrive "Kvinnelig infertilitet" på den sykemeldingen jeg hadde fått. Heldigvis oppdaget jeg det på vei ut av legekontoret og ba inderlig på nytt om en såkalt senebetennelse.

Det hadde tatt seg ut på jobb å få diagnosen " Kvinnelig infertilitet"

:-((

Hei. Når den nye bioteknologiloven trer i kraft (tror det er ved årsskiftet), vil det være tillatt med assisted hatching. Har hørt noe om at Medicus i Trondheim vil ha muligheten til å gjøre dette. Du kan sikkert sende de en mail eller ringe til dem og høre.

hei annelibe,

Jeg skjønner godt at du ikke vil at arbeidsgiver skal vite hva du holder på med. Men du trenger ikke være redd for at arbeidsgiver skal få vite hvilken diagnose som står på sykemeldingsskjema, fordi dette er ikke en opplysning arbeidsgiver får. Hvis du ser på de fire forskjellige arkene, er diagnosen ikke synelig på det skjema som skal til arbeidsgiver. Etter loven har han nemlig ikke rett til å vite det, sa de på mitt trygdekontor.

Så hvis du ikke hadde oppdaget hva legen hadde skrevet, så hadde det ikke kommet til arbeidsgiver uansett.

Lykke til med forsøk!

Klem

Det medfører ikke riktighet at Assisted Hatching vil bli tillatt i Norge fom. neste år.

Jeg tok en telefon til Medicus nå nettopp, da jeg ble jublende glad over de gode nyhetene.....men det viste seg å være feil.

Det er riktig at det er søkt om åpning for Assisted hatching til Bionemda(?) men det er foreløpig ikke godkjent.

Så snart dette er ferdigbehandlet (kunne ikke si noe om når) vil selvfølgelig Medicus kunne tilby dette.

Så da må vi nok reise til utlandet foreløpig ja...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...