Gå til innhold

Noen med KISS- barn her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 5 mnd som har KISS. Går til fysio en gang i uken og han klarer seg fint motorisk, men har en krafig sidebøy og ligger helst i en C (som en banan) fremdeles. Vurderer å gå til Manuellterapi med han, for å se om de har annet opplegg en det fysio har.

Lurer på om det er noen som har prøvd det eller hvilke behandlingsopplegg dere har prøvd og hvordan fremgangen har vært på deres barn.

Blir kjempe glad for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Sønnen min hadde kiss. Han er nå 13mnd. Da han var 5mnd begynte han med fysioterapi, men hun kunne ikke så mye om KISS, så jeg ble henvist videre til manuellterapeut. De har videreutdanning i tillegg til fysioterapi. Han konstaterte dobbelsidig låsning (KISS II), og vi hadde tre behandlinger hos han. Da ble han mye bedre, men får ennå fysioterapi. Han lå så lenge i lås med nakken at det vil ta en tid å få strekket ut musklene i nakken.

Jeg ville absolutt gått til manuellterapeut hadde jeg vært deg.

Min sønn lå også bøyd i 5mnd. Han lå på rygg med bare hodet, bekkenet og albuene i bakken. Han hadde i tilllegg låsninger i rygg og bekken, så gikk til kiropraktor også.

Så prøv alt du kommer borti for å hjelpe sønnen din fortest mulig.

Sønnen min har fått fysio to ganger pr uke fram til nå. Nå er han så god at han går en gang pr uke.

Lykke til videre

• 2 uker senere...
Skrevet

har en dater med kiss II... går til fysjo og man.terapaut.... fysjoen får ikke lov å knekke å manipulere nakken slik som man,terapaut så ville ikke nølt med å tatt kontakt!!! fysjoen går du jo til i tilleg.. man.terapautene tar bare en beg så må du vente miinst 3-4 uker til neste..

• 2 uker senere...
Skrevet

Du bør kontakte manuellterapeut eller kiropraktor! Tok med sønnen min til kiropraktor (han hadde låsning og var stiv i nakken, så/lå aldri til høyre og ble skjev i bakhodet) og da ble han bra på to behandlinger. Går til kommunefysioterapeuten også, men det er bare fordi hs har henvist dit. Fysioterapeuten gjør jo ingenting, så det hjelper ikke.

Skrevet

jeg har mest sannsynlig et kiss-barn... får vite det sikkert den 30.10 da vi skal til manuellterapeut. jeg håper det blir bedre, forslik det er nå er hun så stiv i nakken at det ser skikkelig ubehagelig ut!

kan jeg spørre om deres barn er veldig urolige? det er ikke mitt ser du, og det skal jo være et symptom... men hun har mange andre symptomer da, så jeg blir overrasket hvis dt ikke er kiss!

Skrevet

Jeg har også vært til manuellterapeut med min KISS-datter. Hun har nå vært til 2 behandlinger, og er mye, mye bedre. Vil virkelig anbefale det!

Datteren min har heller ikke vært urolig. Hun har heller ikke hatt problemer med å spise eller sove. Så dette mangler hun som symtomer. Men hun hadde en kraftig C-bøy, og dette fant manuellterapeuten ut av skyldtes en låsning i bekken og nakke, som igjen sannsynligvis skyldes at hun er født i seteleie. Så det ble fikset på. Nå er det mye bedre, men vi skal muligens til en behandling til.

Skrevet

Da har vi vært til behandling! Manuellterapeuten mente det var Kiss hun hadde, men sa at selve diagnosen ikke var det viktigste -Hovedfokus er behandlingen. Skal tilbake om 4 uker, er veldig spent på virkningen! Hadde ikke vært feil om gulpinga ga seg som et resultat av dette;) (selv om det er andre ting som er viktigere å få "reparert", sånn sett!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...