Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hei Hvor lenge av gangen ammer dere? Og ammer dere på hvert bryst? På sykehuset sa de til meg ca 20-30 min på hvert bryst. HS sa ca 10-20 min på hvert bryst, siden babyene tømmer brystet fort. Men er det ikke sånn at den 'beste' melken kommer først etter man har ammet en stund på et bryst? Babyen min vokser i rekortfart, så jeg vet hun får nok næring, men lurer uansett på hva som er vanlig? Har dessuten litt problemer med sovning ved pupp når vi ammer om nettene. Hun holder seg våken i 10 min på ene brystet, deretter skifter vi bleie og kanskje hun klarer 5 min på bryst nr 2 før hun bursover igjen Tror hun blir mett for hun sover i 3-4 timer før hun våkner igjen....men hadde hun spist mer kanskje hun hadde sovet lenger også? Hun er 6 uker.
trollet66 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Du må for all del ikke sitte og ta tiden på hvor lenge ungen suger. Det er svært forskjellig fra barn til barn. noen er supersugere og tømmer i rekordfart og andre liker å ta seg god tid med maten. Så lenge baby vokser og sover 3-4 timer før hun vokner igjen, så skal du ikke bekymre deg for din baby sin rytme. Med tanke på det fete ettermelka så kommer det til slutt i hver pupp. får baby suge på den ene puppen til hun selv slipper, så får hun med seg det gode malka på den siden, viktig å ikke løsne baby for å skulle gi den andre puppen, la den gjøre seg helt ferdig på nummer 1, eventuelt tilby nummer 2 dersom hun er mer sulten etter bleieskift etc. For øvrisg synes jeg 10 + 5 minutter ikke høres så ille ut!!!!
Makkapakka Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Takk for svar! Tror jeg bare må stresse ned vedr. ammingen. Jenta vi vokser godt og har våte bleier så jeg regner med hun får nok mat. I natt hadde jeg forresten første natt med kun 1 amming! Tjo-ho
trollet66 Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 så lenge barnet er fornøyd, sover mye og har 5+ våte bleier i døgnet og vektoppganger er bra, så har du ingenting å bekymre deg for!!!! Du skal bare kose deg du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå