Gå til innhold

andre med blødning?


Fullrulle86

Anbefalte innlegg

hadde blødnind med friskt blod på lørdag. på søndag hadde jeg brunt. fikk ikke slippe til hos legevakten...(di mente di ikke kunne gjøre noe likevel? skal til legen onsdag, men er hjemme fra jobb da... noen andre med små-blødninger som det går bra med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååh.... kjenner jeg begynner å frese... jeg har også hatt små små blødninger og brunt utflod. Ringte legen min i dag, men han var ikke der... ringte legevakten nå, nei dette er ingenting sier de... åssen veit de det?? Er så bekymret nå...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hvordan du har det... har heldigvis søster som er lege så jeg har snakka en del med henne... hun sa at så lenge det ikke er store mengder blod er det ganske stor sjangs for at fosteret lever! det er dessuten det friske blodet som kan være tegn på abort.. det brune er som regel ingenting, men jeg er liiiiivredd siden jeg har hatt begge deler.. huff vi får satse på at bebisen vår lever enda! noen ganger skjønner ikke kroppen at den er gravid å prøver å lage en menstruasjon! satser på at det er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 2. gangs gravid, og har hatt blødninger i forrige svangerskap og i dette. 1. gang var det småblødninger, og mest brunt blod. Men ved ca 10 uker denne gangen kom det også en styrtblødning. Blødde ut to bind på ganske kort tid... Men legevakten ville ikke ta meg inn nei... Fikk ul hos legen min to dager etter, og alt var bra med den lille. Hatt en del brunt blod etter dette... er 15 uker nå.

Legen min trodde det skyltes at det hadde gått ett blodkar i livmorhalsen. Eller så kan man blø om man mister en tvilling. Dette er ganske så vanlig, men da kommer det nok litt klumper også trodde hun. Så masse lykke til jenter. Viss dere ikke blør mye, og ikke har vondt, og symptomene (om dere har noen) fortsatt er der så går det nok bra. Jeg har også hatt en MA og da blødde jeg vel ikke så mye, men det avtok ikke, og jeg hadde murringer i ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ca 8 uker på vei. Har blødd i tre dager, men har lettblødende livmorhals. Blødde også mye sist svangerskap. Legen sjekket meg og sier at blodet ikke kommer fra inne i livmoren, og at så lenge det ikke er store mengder mørkt blod, og med smerter så er det greit... Men er ikke noe særlig uansett..

Men det kan ihvertfall være en naturlig forklaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det virkelig! skal til fastlegen på onsdag.. kan han på noen måte finne ut om fosteret lever, eller må jeg på gyn. ul for å finne det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja kjenner meg absolutt igjen her. Var hos fastlegen min i dag, egentlig på første svangerskapskontroll. Ble en tidlig svangerskapskontroll, for skal utenlands med jobben i to uker, og ville vite at alt var bra før jeg drar. Da jeg har blødd endel de siste dagene ( først et par dager med littebitt brunt blod, og deretter to dager med endel friskt blod) har jeg gått med skikkelig angst og engstelse de siste dagene.. Har vært så bekymret at magen nesten har vrengt seg.. Legen sa at jeg bare måtte la naturen gå sin gang, og se hva som skjer, og komme tilbake på ny kontroll etter reisen min. Jeg ble kjempefrustrert og sa at jeg ikke klarte å vente så lenge, og at jeg kommer til å ha en sinnsykte fæle uker fulle av bekymringer og sorg uten å få avklart om alt er i orden. Fikk til slutt "mast" meg til en henvisning for kontroll på gynekologisk poliklinikk på Ullevåll i morgen tidlig, der de skal ta UL og sjekke det meste. Er så lettet over at jeg blir undersøkt før jeg drar! Legen trodde det kunne tyde på en SA ( legen var skikkelig kald og uten evne til empati), men jeg har snakket med flere venninner som har opplevd lignende blødninger under graviditeten, og der har alt gått kjempefint! Hun ene fortalte meg at det er vanlig at fosteret kan ligge å presse på en blodansamling eller blodåre som gjør at det kommer ut endel blod. Men at etterhvert som fosteret vokser vil det flytte på seg, og så vil blødningene slutte når det lille nurket får lagt seg annerledes. Jeg lever i god tro frem til i morgen - men for gudsskyld få det undersøkt av en spesialist eller gynekolog, for å slippe all bekymringen... Fastleger klarer ikke å finne ut så mye når det er så tidlig i svangerskapet virker det som.. Jeg skal uansett holde deg oppdatert om hvordan det går i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet to pga blødninger. Den første blødde jeg litt og plutselig kjente jeg at hele saken ramla ned. Var vel i 7 uke da. Andre gangen blødde jeg også, da ble jeg sykemeldt, men det hjalp ikke, mistet i uke 13. Sist gang gikk det bra, men da fikk jeg tabletter mot blødning og ble også sykemeldt. Nå er jeg 7 uker og har ikke blødd en dråpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ar det ikke du og mamman til morgan som startet flere innlegg her inne hvor dere sa at dere ikke ønsket å høre om mulig sa/ma her inne, og ba slike folk om å flytte seg til andre fora?

 

Har all mulig medlidenhet med deg, og håper alt går bra, men tipper du ser litt anderledes på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tre småblødninger i mitt forrige svangerskap... Ingenting galt fordi asså:) Gikk helt fint...:):) Så d trenger ikke være noe...

 

Men d er faktisk sant att de ikke kan gjøre noe uansett... De kan desverre ikke stoppe en evt. spontanabort- heller ikke vite med sikkerhet om d er d som skjer...:/ Jeg fikk komme til legevakta når jeg hadde en sa, og fikk bare beskjed om att jeg måtte dra hjem, legge meg ned og slappe av ,og vente og se...Ikke noe gøy så klart... Men d går som regel bra- d er ganske vanlig med blødninger:) En spontanabort er jo også som regel forbundet med en del smerter... Så hvis du ikke har hatt d, så er d nok gode sjanser for att alt er fint:)

 

Du får nok komme på en tidlig ul, for og sjekke at alt er bra:)

Lykke til:) Håper d går fint..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykker du på nicket mitt og leser bloggen min,så får du min blødningshistorie. Skrev den som en liten oppmuntring til alle som opplever blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blødde på søndag det rant litt rødt friskt blød.. så hadde eg blødd litt om natten...så gikk det over til brunt...og nå er d ingenting.. jeg har ikke hatt noen smerter...jeg var hos legen i går på undersøkelse, hun syns d så/og kjentes veldig fint ut der nede.. idag er jeg 8+5... jeg skulle hatt mensen da denne blødningen var.. legen sa det var veldig med en blødning i uke 4 og 8 når mensen skulle kommet.. og siden jeg ikke hadde smerter sa hun at hun var nesten 100 % sikker på at alt var bra. jeg tok også blodprøve for å sjekke hcg, skal ta ny i morgen for å se om den har steget, det skal den om alt er ok. har den sunket er noe gale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...