Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 24. september 2007 #1 Del Skrevet 24. september 2007 innkapslet, på prøven vi leverte Dr. Ken Purvis. Fy søren hvis det er dette som gjør at vi misslykkes på hver IVF.Hvorfor er ikke dette sjekket rutinemessig? Egget stopper litt opp i utvikling etter befruktning. Hun visste ikke om infeksjonen var den direkte årsaken til at vi ikke lykkes, men får nå resept på antibiotika for å se om det har noen effekt. Bare at dette kan jo ta tid å få slått ut. Håper nå at det er dette som er problemet - da har vi noe å jobbe mot. Har vært helt forferdelig å ikke vite hva som kan være feil hos oss! Er det noen andre her som har vært borti noe lignende og har kuren virket? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10465638-da-fant-de-en-liten-antydning-av-klamydiainfeksjon-hos-minn-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 24. september 2007 #2 Del Skrevet 24. september 2007 Hei! Mannen min fikk påvist anti-stoffer mot en gammel klamydia-infeksjon hos Purvis. Dette hadde ført til en innsnevring (forkalkning) i den ene sædlederen, som igjen gav redusert antall sædceller. Mannen min ble behandlet med Pergo + antibiotika, og antall sædceller økte og forkalkningen ble borte. Men IKKE antistoffene. Like vel anbefalte Purvis oss å gå i gang med IVF forsøk (som måtte bli ICSI pga. mine egg), for han sa at antistoffene i seg selv ikke var årsaken til vår barnløhet. Jeg tror derfor ikke at det er sædkvaliteten som gjør at eggene dine slutter å dele seg, jeg er ganske sikker på at det har med eggkvaliteten å gjøre. Har du prøvd langtidsodling i 5 dager etter uttak? Vet at Hausken gjør dette. Eller så kan du gjøre som meg - ta en tur til Finnland og sjekke om eggene dine er "liv laga" (eggdiagonostisering, dvs. sjekke av kromosombindinger). Hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10465638-da-fant-de-en-liten-antydning-av-klamydiainfeksjon-hos-minn-mann/#findComment-10466485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 25. september 2007 Takk for svar Snøfilla. Ja, det er ikke lett å vite hva som kan være årsaken til vår streven....Har du fått vite noe i Finland om eggende dine enda? Mener å huske at de hadde noen hvite flekker på seg, stemmer ikke det? Vi hadde langtidsdyrking i Danmark på siste forsøket nå i august, og det var der de så at egget kunne vært bedre delt på dag 5. Vi har vel bestemt at vi tester ut kuren hos Dr. Purvis nå og så tar vi det hele med ro en stund fremover. Hvor lang tid tok det før kuren hadde noen effekt hos dere? Fikk høre at det kunne ta år, i verste fall! Håper ikke det skjer da. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10465638-da-fant-de-en-liten-antydning-av-klamydiainfeksjon-hos-minn-mann/#findComment-10471880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 25. september 2007 #4 Del Skrevet 25. september 2007 Hei igjen! Nei, det skal ikke være lett det her... Hvis eggene lå på Nordica i 5 dager skulle de vel være 16-delt på innsettingsdagen, eller? Men bare at de overlevde så lenge er nok et godt tegn, vil jeg tro. Sædcellene bruker ca. 70 dager på å fornye seg, så jeg tror det tok neste 3 mnd. mellom sædprøvene til mannen min. Nå skal han til Purvis på nytt, for vi vil være sikker på at smågutta er OK før vi bruker masse penger i Finnland. Det stemmer at eggene mine har hvite flekker, men de forsvinner etter befruktning, så hva som egentlig skjer vet vi ikke. Men at jeg har dårlig eggkvalitet er det nok ingen tvil om. Jeg får ut mange egg, men bare 1/3 blir befruktet, og jeg har aldri fått egg på frys. Finnland kan ikke trylle, men kanskje gi oss noen svar.... Håper vi... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10465638-da-fant-de-en-liten-antydning-av-klamydiainfeksjon-hos-minn-mann/#findComment-10477400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå