Gå til innhold

kjente babyen=)=)


mum&boyz

Anbefalte innlegg

Jeg er 7uker på vei og tror jeg kjenner babyen... ikke at han sparker, men at han er på ene el andre siden.. lillegutt på 1 år sparka meg i magen da han satt og knødde på fanget og da kjente jeg helt tydelig han traff bebisen og sendte han til ene siden av livmora, for så å flytte seg tilbake... Jeg er ganske tynn så er ikke mye mellom livmora og meg!

 

Samme hvis jeg snur meg etc syns jeg at jeg kjenner han dunke borti sidene.. kanskje han har altfor lang navlesnor...

 

Må legge til jeg har vært gravid noen ganger så vet hva jeg kjenner etter=)

 

Lillegutt så vi sparke utenpå magen da jeg var 15-16 uker på vei...

 

Så tar bebisen etter broren er det vel full aktivitet der snart, hoff sist brista jeg noen ribbein, som jeg enda ikke er helt bra i... så det gleder jeg meg ikke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm...hørtes veldig merkelig ut...?!?

Bebissen ligger jo ganske godt beskyttet i livmora di som ikke er så veldig stor ennå....som en tennisball...Kanske du bare kjente livmora di...for spira er jo som et knøtt ennå....jaja...gøy å tro det var baby som var på tur fra side til side da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ble litt sure her eller??

 

Heh, ja høres veldig merkelig ut, men jeg kan jo være lengre på vei.. og livmora mi er jo større enn hos en førstegangs=)

Var i UL i uke 9 sist og da var det veldig mye aktivitet..

 

Leste at livmora er på str med en appelsin, (litt større hos andregangs etc) og bebisen så stor som en oliven.. Så hvem vet..

 

For alt dere litt sure anonyme vet kan det jo være fler enn en baby der, noe som igjen spiller inn på str og plass... Syns den vokser utrolig fort!=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må rette litt på deg:p

Var IKKE spark, men når hele bebisen flytter seg fra ene til andre siden kjenner jeg han dunker borti livmorveggen.. som da lillegutt sparka meg i magen og bebisen ble sendt til andre sida...

 

Er vel ikke alle som blir "sparka" hardt i magen, eller får slik røff dytt på magen som jeg fikk da.. men det gikk jo bra! og når jeg ble bevist på hvordan det kjentes ut klarte jeg kjenne bebisen dompe borti sidene når jeg snur meg brått etc....

 

blir det samme som at du kjenner sparkene raskere første gang for da er du mer bevisst på de...

 

ble dere litt klokere... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fysisk umulig for det er ikke enda en baby, kun embryo og det er under 1 cm langt og ligger i fullt av fostervann i uke 7 og koblet direkte til fostersekken uten lang navlestreng så uansett hve det rører på seg så rører det kun på seg ett par millimeter! Så uansett hva du tror er dette umulig :-) Pluss at livmoren er fortsatt bak skambenet og inni der så man kan ikke dytte livmoren sånn at embryoet flyr vegg imellom. Jeg har vært på såpass mange ul, og uansett hva du gjør med magen oppå så rører ikke det som er inni der hehe. Bilder av ul i uke 7 ligger på profilen min så du kan nå se hva jeg snakker om. Sitter her å ler, men det er jo bra du har livlig fantasi :-)

 

Det er også andregangsfødende som kjenner sparkene raskere for de vet hva de skal kjenne etter, ikke førstegangsfødende nei hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ler litt selv, livmora er faktisk kommet over skambenet for noen uker siden..

 

hehe, mente sef 2 gangs ikke 1... litt distre for tiden...

 

men mistenker jeg er lengre på vei, hadde noen andre skrevet dette hadde jeg nok vært snar å skrevet NÆI DET GÅR IKKE ANN!!

 

men... hvem vet... vet om kvinner som har vært morrakvalm dagen etter unnfangelsen.. så alt er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes detta hørtes jævli rart ut

æ e annengangsgravid å sjøl vældi tynn å synes d hørtes litt væl sykt ut,

men før all del om du trur d så,

æ e ikkje læge så ane ikkej om d faktisk e muli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud,stakkars dame da,kansje ho kjennte livmora si???? dere kan vel ikkje vite om ho gjor det eller ei....synst dette her blir for dumt.

 

kan ikkje ho få ha gleda av det da?? ho kan vere lengre på vei,ho kan vere gravid med tvillinger,ingen av dere damer som veit....så alle dokke som synst de er så merkelig,eg synst heller de er merkelig at dokke kan sitte her og fortelle ho ka ho kjenne og ikkje kjenne i sin egen kropp....uff...bim er langt fra like hyggelig som for 5 år siden....

 

åjada,eg veit eg ikkje trenger og vere her inne,for dei som har tenkt og fortelle meg at visst eg ikkje synst det er noe hyggelig her,så trenger eg ikkje og vere her....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente min i uke 15, noe legen nektet for og sa var umulig. Men jeg kjente små bevegelser. Jeg visste at jeg hadde en befruktning på gang denne gangen, lenge før det skjedde. I og med at jeg har gått på hormoner tidligere og vært med i hele fasen fra tidlig kunne jeg kjenne igjen hva som skjedde. Så jeg vet ikke jeg, om du kjente den eller luft eller hva det var? Men artig er det jo at du mener at du kjenner den allerede nå, hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare gjenta meg selv...

 

Vel vel......

 

For all del kos deg med følelsen, men du er nok hverken eneste andregangs eller eneste andregangs som har fått dytt på magen, og du er antagelig heller ikke den som vet best om hvordan det ligger ann der inne......

 

Tror nok alle fagfolk vill avvis dine utsagn glatt. Det ligger liksom ikke en liten baby der i uke syv som svever rundt og kommer borti magen din skjønner du. Uansett hvor tynn du er........

 

Men, kan jo gjerne få leve på det for min... Personlig liker jeg bedre å forholde meg til fakta. Har du sett hvordan ultralydbilde i uke syv ser ut??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...