Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Jeg er en røyker og røyker mye. Men når jeg har blitt gravid så har jeg sluttet. Har ikke tatt et trekk i svangerskapet eller når jeg har ammet. Jeg har ikke samvittighet til og røyke når jeg bærer på et lite liv. Jeg kan velge, men barnet i magen har ikke noe valg. Jeg vil gi barnet mitt en fin start. Tenker man på hvor få mnd av livet sitt man går gravid i forhold til hvor lenge man lever så er det ikke mange mnd.. Jeg kan være så egoistisk jeg vil, men under svangerskapet har jeg et nytt liv og ta hensyn til. Forstår at det er vanskelig og slutte å røyke, men tenker dere ikke på barnet da? Det får lite oksygen når du røyker. Hvorfor må de som røyker og de som ikke røyker slenge dritt til hverandre her inne? Hva med gode råd? Hvorfor ikke oppmuntre hverandre og hjelpe hverandre til å slutte og røyke? Jeg tror at alle gjør så godt de kan. Så til alle som ikke har klart å slutte og røyke: Stå på jenter er sikker på at dere klarer det.
Amanda- Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 bra skrevet! problemet er at veldig mange av de som ikke røyker ser på seg selv som bedre og mer vellykket en de som røyker.. vist du leser igjenom innleggene her så er det faktisk ikke røykerene som slenger mest drit. ivertfall etter det jeg har sett... men jeg er helt enig med ditt innlegg..=)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Helt enig med det du skriver.. Er mange som dømmer veldig hardt her inne.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Lett for å dømme "hardt" når det dere faktisk fokuserer på i hovedinnlegget er at folk dømmer, i stedet for å fokusere på resten av det hun skriver. Hvis dere hadde innrømmet hvor dumme dere er som utsetter barnet deres for fare, så hadde kanskje ikke folk dømt dere så "hardt"...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Røykere er ikke annet enn egoistiske. Tenker kun på seg selv. Jeg ser veldig ned på de som røyker når de går gravide.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 til dere som er røykfri...så dere er totalt plettfri i løpet av graviditeten? ikke spiser noe som helst som kan gi babyen allergi, eller noe som helst av usunne ting. bare drikker vann og tar vitaminer og trener? aldrig tar noen tunge løft. Skal godt gjøres ihverfall.....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Jeg er røykfri, jeg spiser ingenting farlig og tar ingen tunge løft. Hvorfor skulle jeg risikere det når jeg har et barn å tenke på?Det er jo almennkunnskap... Det handler om å begrense farene så mye som mulig for det lille forsvarsløse barnet, er ikke det bra at NOEN klarer det da, selv om ikke du klarer det? "Argumentet" ditt (eller hva det egentlig er for noe) går igjen her, og det er trist: dere trøster dere med at "andre gjør også usunne ting, derfor kan jeg også gjøre det med god samvittighet". Det er en destruktiv tankegang som rammer barnet ditt. Og usunt er ikke det samme som farlig. Røyk er FARLIG, og jeg skjønner ikke hvorfor dere tar sjansen! Trist!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Røykere er ikke annet enn egoister som kun tenker på seg selv. Hadde de brukt hode hadde de stumpet røyken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå