Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Wææ!!!! Hjelp! Hva gjør jeg????? Ser ut til at feriedrømmene våres gikk i oppfyllelse. 2 uker etter hjemkomst uteble tante rød og babycompen ser ut til å ha betalt seg. Den har nå hoppet fra blinking til stabilt lysende rød grønt gult. Så kostet på meg en clearblue digital for å sjekke om dette var sant.. Etter å ha ledd 1 time sammenhengende ble jeg litt usikker.. RIngte gynekologen min for å bestille time ( litt komplisert i fht rehabiliteringspenger detta så hadde lyst til å få bekreftelse fra gyn før fastlege besøk). De sa at hjemmetestene var like gode som legens. Og at man burde vente med ultralyd(dobbeltWÆÆÆÆ så spennende) til jeg var 7-8 uker på vei. Så bestilte time 17 okt. Har hatt en del murringer og trodd jeg har fått mensen i 4-5 dager nå, men det var visst normalt??? HJELP!!! Skal jeg bare gå her og vente til 17 oktober??? Seriøst? Ville dere ringt lege for en test til eller?? Panikkens time er inne og jeg grubler over en fin måte å informere min kjære på... Og vi som kanskje i tillegg kjøper HUS idag!!! Detta er litt for mye nå ass!!! hjelp hjelp hjelp.. kniiiis. Anybody`? Tips? Må bare skrike ut litt her, vil ikke formidle til så mange andre enda. Sambo må bli første... så må vi bruke litt tid til å se hva vi gjøre i fht alle rundt oss da jeg fortsatt er på de forbaska rehab pengene og ikke har krav på fødselspenger eller perm eller... hehehehehe Mayday!¨Håper noen kan forbarme seg over meg.. forvirret og gravid(?) for første gang.. som om dere ikke alt skjønte det...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 *ler* så artig innlegg!! Skjønner at du er spent!! Gratulerer så mye ) Jeg ringte til legen da jeg var 4 uker på vei og fikk time da jeg var i uke 9. I mellomtiden var jeg privat UL og så mitt lille nurk ) og hjertet slo!! Hvor gammel er du?
millymolly&mini Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Gratulerer med positiv test!!! Jeg ville ikke ringt lege for å få bekrefta det, siden hjemmetestene er såpass gode i dag. Jeg var selv til lege i uke sju og hos gyn, og ultralyd uka etterpå. Så det høres ut som du har bra oppfølging. I forhold til rehabiliteringspenger, så gir ikke det opptjening og rett til svangerskapspenger. Da har du bare krav på engangsstønad, ca 33000, men det kan være du har krav på rehabiliteringspenger mens du har omsorgen. Hør med de på NAV! For å få penger må du jobbe minst 50 prosent stilling i seks av de siste 10 mnd før fødsel. Ei venninne av meg får for 50 prosent stilling + rehab.penger etter fødselen. Men blir visstnok ikke mye pengene! Hun opplevde rot og surr, og ulike svar fra NAV... Og lykke til med huskjøping - Ei spennende tid du går inn i:) Lykke til:))
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2007 Hehe.. takk.. Alle jeg har snakket med idag går rett på at jeg er så fjollete grunnet mulig huskjøp idag.. Er søren meg blitt 29år alt. Tiden flyr!!!! Hva med deg? Hvor langt er du på vei nå? Tror det blir privat Ul vi kaller det..? Gynekologen min har iallefall sånn maskin... men det er innvendig da...?=? Er ditt første nurk?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 var til legen men dei sa det var ikke nødvendig å ta test der, så gjorde ikke det der, har vert på ul å sett hjerte slå .
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Ja,men rehab pengene har du jo uansett....og så før du jo engangstønad og=) gratulerer så masse med bebis i magen=)=)=)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2007 Tusen takk alle sammen for god tilbakemelding!!! "Heldigvis" har jeg sjekka litt rundt det som har med rehabiliteringspenger å gjøre og var forberedt. Ser ut til at vi kan gå tøffe tider i vente. Må snylte på mor og far i og med at sambo tjener for mye til at jeg kan få sosialhjelp... 33000 på et år holder neppe, og er man som meg på rehab så er det jo fordi jobbing rett og slett ikke lar seg gjøre så jeg skal sjekke med advokat for å se om noen av forsikringene mine kan tre i kraft, men nok om det. Nurket er ønsket dersom det fortsetter å klamre seg fast. Så får man takke seg til at man er blitt enebarn med enestående foreldre i mellomtiden!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Barnkanskje, hvor gammel er du?
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Klarte meg fint på rahab penger,er jo nesten 8 tusen i mnd,så f¨år du jo branetrygd.Går heilt sikkert bra=)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2007 Fikk du rehabpenger etter at du fødte? Kan jeg spørre om hvor lenge du hadde gått på det og hva som var grunnen til at du fikk beholde? Jeg har desverre gåttt på rehab i 1.5år NÅ... 2 år i mars. og de pusher for å få emg over til attføring.. Ja søren får barnetrygd ja.. det kommer jo godt med. TUSEN TAKK for tilbakemelding
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 24. september 2007 #11 Skrevet 24. september 2007 Ja,hadde rehab i 8 mnd ertter eg fødde,så begynnte eg på attføring,men det gjikk ikkje så bra,så da vart det rehab igjen. dei kan ikkje ha deg i attføring når du har en liten bebis,derfor så får du beholde rehab til ungen er gammal nok til barnehage....har gått på rehab i 3 år....så ser ikkje noken grunn til at du skal i attføring visst du ikkje er frisk nok til det,men om du må i attføring når ungen begynner i bhg,så får du dekt barnehage og,rundt 12 tusen utbetalt i attføring no,gutten min er 4 år,og skal ha ny bebis i april...går skule gjennom nki så nav betaler... blei litt fram og tilbake,men håpe du blei litt klokare
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 24. september 2007 #12 Skrevet 24. september 2007 Fikk beholde rehab fordi eg ikkje var frisk nok til attføring.... har vert sjuk sida 2002,og har vert litt fram og tilbake mellom rehab og attføring
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 24. september 2007 Tusen tusen takk for utrolig viktig informasjon!!!! Jeg sliter med etterdønninger etter en hodeskade og fungerer overhodet ikke når det kommer til konsentrasjon osv. Er mye surr og rot og lever med lister og filofax for å få oversikt over hverdagen. Så jobb er pt ikke mulig. Idag har jeg allerede overskredet kapasiteten min med konsentrasjon da jeg har sitti fast i dette forumet ever since TESTEN (med store bokstaver). Krysser fingre for at jeg får lov til å bli på rehab. Jobbe kan jeg ikke, og iallefall ikke nå med baby å tenke på... Vurderte i et sekund å forsøke en enkel butikkjobb uten stress men vet at det medfører at livet mitt ellers kun inneholder soving og hodepine.. sukk.... Synd jeg er så vanvittig glad i penger.. Penger er ikke alt.. penger er ikke alt.. men søren så lett det gjør ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå