Gå til innhold

hjelp!!hva skal jeg gjøre??(ang barenehage regning)

Anbefalte innlegg

har søkt om friplass i barnehage,ja litt sent men ikke fått skjemaeet før nå nylig,vet jeg har rett på det for er enslig forsørger og får ikke lenger kontantstøtte pga sønnen min har 100prosent plass i barnehage.

har og mistet bostøtten etter exen flyttet ut.har søkt på nytt nå.

så jeg sitter igen med overgangstødnad og barnebidrag og 900 i farsbidrag.

så kom barnehageregningen på 2600!jeg ringte å sa fra jeg ikke hadde intekt til å betale den men de sa jeg måtte for denne mnd så eventuelt friplass fra neste mnd.men har jo ikke intekt til det!

og idag kom regningen igen men med inkassovarsel!!herregud helt frustrert her...de sa jeg kunne søke om barnetilsyn,gjort det men det tar jo og tid.og den skal betales nååå!

hjelp...

Fortsetter under...

Man sender vel ikke barnet i barnehage om man ikke kan betale for det?

Dette er jo ikke barnehagen sitt problem, men ditt, så forstår godt at innkassovarselet kom. Du skal jo betale som oss andre.

Ang. fripass så burde du jo ordnet med det før du sendte barnet i barnehage. Du kan jo alltids purre på kommunen og håpe på etterbetaling. Men mener allikevel at man sender ikke barnet i barnehage før alt er i orden økonomisk.

Snakk med barnehagekontoret der du bor, spør om råd, forklar situasjonen din. Det er mulig du likevel må betale fullt for plassen siden søknaden din om friplass ikke har kommet i orden. en annen ting er at oppholdsbetalingen er intektsregulert, det vil si at du må ha under en viss sum i året i inntekt for å få redusert oppholdsbetalingen, dvs det er ikke sikkert du har krav på friplass likevel. Bare gjør deg oppmerksom på det, slik at du vet om det.

Er dette en privat barnehage siden regningen er på 2600? I dag er jo egentlig maksprisen for barnehnageplass 2330;?

jeg har snakket med de og de sa jeg bare måtte betale,til jeg fikk friplass.

var jo klar over dette men skulle betale med bostøtten men den misten vi siden exen flyttet ut for 1 mnd siden.

burde jeg kanskje si opp plassen?hvordan skal jeg gå fram med dette?

Selv om du sier opp plassen din nå, så må du allikevel betale den regninga, så det er jo egentlig ikke noen løsning.

Hvis jeg var deg så ville jeg ringt til de som sender ut regningene en gang til (i noen kommuner er den jobben satt bort til private firmaer) og be om å få delt opp regninga. Forklar situasjonen din, men vis at du er villig til å gjøre opp for deg, så er det mulig at de kan hjelpe deg med en løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...