Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Har lest om denne retten mange ganger på middagstrådene, så nå tenkte jeg å prøve Men, mangler oppskrift da... Er det godt forresten? Det blir ikke kvalmt med "stekt" potetmos?
klg,2 boys now:) Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 jeg lager ofte det.populært hjemme her.bruker kjøttdeig sausen til toro(fy meg),men synes den setter god smak.steker løk sammen kjøttdeigen.legger det i illfastform med potetmos på toppen å gratinere i ovene.kjempe godt.du må ikke ha for tjukkt lag med potetmos da kan det bli kvalmt.men det smaker nydelig!!
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2007 Har du ost på toppen? Og hvor mange grader og hvor lenge?
klg,2 boys now:) Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 nei ikke ost på.men bruker å dra en gaffel på toppen for å lage litt spor i potetmosen.blir mere gratinert da.ca 200grader følger med tar ca 5min avhendig av ovene din.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Vi steker kjøttdeig og tar oppi et glass med pastasaus fra f.eks Sopps, hakker løk og blander sammen. Hjemmelaget potetmos er best men poser er også godt, ha kjøttdeigen i en ildfast form og legg et lag potetmos over og putt formen i stekeovnen i ca 15 min. dødsgodt!!! Pleier også å ha salat til..
Gjest Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 I oppskrifter på dette fra for eksempel Ingrid Espelid, så bruker man å ha et egg i potetmosen. Bruk posepotetmos tilsatt ett lett vispet egg- det blir veldig godt! Under potetmoslokket kan du jo ha akkurat hva du føler for.
Nicita73 Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Jeg bruker tacomix i kjøttdeigen, det gir en deilig smak.Kjøttdeigen i bunnen, potetstappe og masse ost på toppen, 200 grader til osten er gylden:)
Vanilla83 Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Min oppskrift som er en "big hit" : 1 pk kjøttdeig 1 pose potetmos 1-2 porsjoner makaroni en halv løk tomatpure 1-2dl vann Revet ost krydder etter smak (jeg bruker grillkrydder) brun kjøttdeig og løk og bland i et par ss tomatpure. ha oppi vann og krydder, rør godt og la det småputre litt før du har det over i ildfast form. Lag potetmos og makaroni som anvist på pakken. Smør potetmosen over kjøttdeigen og ha makaronien oppå der igjen. Strø over revet ost og stek på 200grader i ca 20-30 min Velbekomme!
snuppelure 74 Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 SNUPPELURES BRENNENDE KJÆRLIGHET 700 gram kjøttdeig/karbonadedeig stekes sammen med 1 stor løk Ha i et stort glass tomatpure og litt kraft/buljong Salt/pepper og annet krydder etter smak kok til du har en fyldig saus kok opp en pose amrikansk grønnsaks blanding Kok 2 poser potetstappe legg lagvis i en ildfast form potetmos, grønnsaker og kjøttfyll ost på toppen stekes i ovnen på ca 175 grader til osten er smeltet å har fått en gylden farge Bon Appetitt Dette er i hvertfall nok til 4 voksne =) Knall godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå