Gå til innhold

Synne er endelig "FRISK" i hoftene sine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

JIPPI!!! Etter 10 mnd med behandling med strekk, gips og skinner så er vi endelig FERDIG!!!!!!

Har vært på sykehuset nå, og legen virka veldig fornøyd. Hadde kun en klinisk kontroll av hoftene til Synne, og hun lot ham ikke kjenne stort, men han fikk sett litt på hvordan hun bevegde seg og hørt på hva vi kunne fortelle, og mente dette går i veldig riktig retning!! Så nå skal skinnene pakkes bort, og så skal vi tilbake om 2 mnd for røntgen og ny klinisk kontroll.

Han sa vi må forberede oss på at Synnes utvikling vil ta tid fremover, for hun har jo mistet nesten ett år pga hoftene. Han mente at hun vil nå igjen jevnaldrende i løpet av 2-3 år, noe vi i grunnen synes er helt greit! På de 3 mnd siden gipsen ble tatt har hun lære å krabbe, sitte, reise seg og gå langs bordet, og mye mye mer, så går absolutt fort nok i svingene her :)

Fikk også drøfta litt fysio-behandling med han, og det viser seg at jeg har gjort rett i å trosse fysioterapeutens råd om stadig å klemme sammen beina til Synne, så morsinnstinktet mitt funka godt :) Fikk også oppklaring i det jeg spurte om her inne for en stund siden om stell: Selv om hoftene er fine, skal vi IKKE la barnehagen(eller andre for den saks skyld) løfte etter beina under stell! Det har jeg sagt til dem der borte, men er godt å ha legen i ryggen:)

Dette var dagens gladmelding fra nord, så nå skal jeg feire med cola og troika :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy;) dere har jo vært gjennom en lang behandling, så tenker dte er deilig å få en positiv avslutning på det;)

Selv skal vi inn 16 okt til rtg, men regner med det er bra - er 10 mnd kontroll..og hoftene var jo fine på 4,5 mnd kontrollen!

Men skal bli deilig å få det helt bekreftet!!

Utvikingen til datteren din må jo ha vært ekstrem da;)

kan tenke meg det er deilig for henne å være fri;)

kose deg med cola og troika;)

Skrevet

Flott. Du fortjener cola og troika nå. Synne utvilkler seg sikkert i rekordfart nå.

Skrevet

Så heldige dere er. Er dere vel forunt. Skal si det har gått fort i svingene hos dere ja. Kjempefint.

Vi har vært til siste gipsbytte og har nå 7 uker og 2 dager til den skal helt av. Samme dag skal vi ta røntgen og få tilpassa skinne. Han visste ennå ikke hvor mye vi skal bruke den men jeg krysser fingrene og håper det er så bra at vi kan ha litt kosetid uten også. Bading ser vi orntlig fram til nå. Legen var ihvertfall i godt humør. Det skal også blir fint å slippe flere omganger med narkose. Det syntes jeg var ekkelt. Var med inn sist gang og det var både godt og vondt liksom. På oppvåkningen sa hun som passet på henne til hun som skulle hente oss ned til barneavdelingen at hun hadde litt spasmer under operasjon. Herregud tenkte jeg og tørte ikke spørre mere. Syntes det var helt fryktelig. Håper ikke det var farlig. Det tok også lengre tid denne gangen enn forrige gang. Når det gjelder gipsen så er det fryktelig liten plass for magen hennes. Når hun har spist grøt så får vi en finger imellom liksom og det synes jeg er litt lite. Vi får holde ut så lenge som mulig og heller dra inn litt før ved behov for det er sikkert en mening med at den er såpass trang der.

Nå ser det ihvertfall lysere ut.

Skrevet

Skulle ikke være anonym da men det bare ble sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...